Kommunikationsinriktad administratör till konsultuppdrag

Kommunikationsinriktad administratör till konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saab representerar spetskompetens i världsklass inom det örlogsmarina segmentet – både över och under vattenytan. Vi konstruerar, bygger och vidmakthåller ubåtar och örlogsfartyg baserade på avancerad smygteknik. Våra kunder finns inom svenska försvarsmakten men även inom utländska försvarsmakter och företag. Vi erbjuder dig goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss och att arbeta med den senaste tekniken inom det marina området. Din vilja till utveckling och dina personliga egenskaper väger tungt när vi nu utökar vår avdelning. Detta är en konsultlösning där du till att börja med blir anställd av Skill med stora möjligheter att bli anställd på Saab.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en assistent som fungerar som stöd till områdeschef med ledningsgrupp. Ett område omfattar en områdeschef, tre chefsingenjörer, tre projektledare samt 4-6 sektionschefer och deras medarbetare. Rollen kräver en hög integritet och arbetet förväntas bedrivas relativt självständigt och därför söker vi efter någon med följande förmågor; välorganiserad, bra kommunikations- och nätverksfärdigheter och stort ansvarstagande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
· Administrativ support samt kontinuerligt bistå chefen i det dagliga arbetet
· Koordinera och organisera möten och olika former av aktiviteter inom området.
· Medverka till att information, kallelser, kommunikation utformas och sänds ut
· Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och mötesdeltagare
· Ansvara för protokollföring och mötesdokumentation
· Söka, samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer, aktiviteter inom området
· Hantering av fakturor, tidrapporter, resekostnader samt viss konsultadministration mm
· Förbättra våra rutiner, medverka till att utveckla området och vara en naturlig del av ledningsgruppen


Din profil

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, ha ett proaktivt fokus och tycka om utmaningarna i att stödja chefen. Vi söker en medarbetare som inte drar sig för att ta egna initiativ och tar ansvar för sina uppgifter, har ett intresse och en god förståelse för verksamheten samt medverkar till att utveckla verksamheten. Vidare behöver man vara duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt, ha goda datorvana och obehindrat hantera såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du som person inger förtroende till omgivningen och har ett brett allmänt kunnande och en hög vilja. Du kännetecknas av ett högt engagemang för att leverera bra resultat och är positiv. i detta uppdrag blir du anställd av Skill där du sedan arbetar ute hos kunden. Det finns väldigt goda chanser till att detta omvandlas till en anställning hos kunden.


Ansökningsförfarande
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson 0455-10401, richard.herbertsson@skill.se för mer information. Tjänsten kan tillsättas innan slutdatum då intervjuer sker löpande.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 1 april 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024