Kommunikationsstöd

Kommunikationsstöd

Arbetsbeskrivning

EC Utbildning, grundat 1985, erbjuder utbildningar inom avancerad IT. Våra utbildningar är produkten av ett nära samarbete med branschen, vilket garanterar ett innehåll som håller hög kvalitet och som svarar mot verkliga förhållanden ute i arbetslivet. EC Utbildning är en del av AcadeMedia, norra Europas ledande utbildningsföretag.

Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? EC Utbildning hjälper människor och företag att utvecklas. Vi har som mål att vara förstahandsvalet för de allra bästa och mest drivna lärarna och skolledarna i Sverige. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag; Academedia, är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen?

Nu söker vi en driven, passionerad och utåtriktad person som Kommunikationsstöd i Stockholm, med starkt driv för att bygga och utveckla affärsrelationer.

Vi erbjuder dig
Du blir en nyckelspelare i att etablera och stärka våra yrkeshögskoleutbildningar på marknaden. Du kommer att arbeta med att bygga relationer och samarbeten med företag inom olika branscher som IT och samhällsbyggnad, och tillsammans med oss utveckla utbildningar som möter arbetsmarknadens behov. Din vardag kommer att präglas av sociala kontaktytor och nätverkande med aktuella branscher.

Vi tror på dig och dina förmågor, och därför kommer du att kunna arbeta med stor frihet under ansvar. Som anställd hos oss uppmuntrar vi dig till vidareutbildning och utveckling inom din yrkesroll.

Som medarbetare inom AcadeMedia-koncernen får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Bland dessa förmåner finns också personalkortet, som ger en mängd rabatter på flera stora och välkända varumärken.

Arbetsuppgifter för rollen som Kommunikationsstöd:
- Proaktivt identifiera och kontakta potentiella företag/organisationer
- Föra dialog med företag om deras kompetensbehov och framtida rekryteringsbehov
- Sammanställa enklare underlag och utföra enklare analyser och research
- Hantera och organisera dokumentation, förbereda material för möten och workshops, och uppdatera CRM-systemet med relevant information
- Resor i tjänsten kan förekomma

Vi är ett litet team som arbetar centralt utifrån våra tre regioner: Öst, Mitt och Sydväst. Denna tjänst utgår från Stockholm men arbetet kan med fördel utföras hemifrån. Vi kommunicerar dagligen via digitala kanaler och telefon. Som medlem i teamet hanterar vi olika utbildningar och branscher men finns alltid som stöd för varandra.

För att trivas i rollen som kommunikationsstöd hos oss är du en solklar lagspelare, kommunikativ och har stor initiativ- och samarbetsförmåga. Du tycker om när saker går framåt och uppskattar att jobba såväl självständigt som i team. Vi letar helt enkelt efter en kommunikativ "doer" med hög social kompetens!

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en naturlig talang för att skapa och underhålla affärsrelationer. Du är lyhörd, uthållig och professionell i ditt bemötande och trivs i en roll där du kombinerar självständigt, proaktivt arbete i nära samarbete med övriga medarbete. Du har ett positivt förhållningssätt och förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och system.

- Du är driven, ansvarstagande, självgående och problemlösningsorienterad
- Du är utåtriktad och trivs med att skapa nya kontakter
- Initiativtagande med stark kommunikativ förmåga
- Du är tydlig i muntlig och skriftlig kommunikation
- Du trivs i en miljö med högt tempo och tydliga mål, är stresstålig och motiveras av att nå resultat
- Ordningsam, systematisk och strukturerad
- Gärna utbildningsintresserad!

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av relationsbyggande arbete, exempelvis via service-/säljyrken
- Kundkontakter och erfarenhet av telefon som arbetsverktyg
- Erfarenhet av att studera på yrkeshögskola/högskola/universitet
- Erfarenhet av att föra dokumentation och administration
- Erfarenhet av omvärldsbevakning

Krav:
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet

Intresserad?
Urval och intervjuer kommer att ske omgående. Sök tjänsten via länken nedan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Anställningstyp

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och Unionen/SI.

Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2024-10-13
Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.

Kontakt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Annelie Möllenhoff, Affärsutvecklingschef, tel. 076-116 65 60, annelie.mollenhoff@ecutbildning.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EC Utbildning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 17 oktober 2024

Besöksadress

Adolf Fredriks Kyrkogata 2
None

Postadress

Adolf Fredriks Kyrkogata 2
Stockholm, 11137

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024