Kommunikationsstrateg

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med i utvecklingen av Konsumentverkets kommunikation med tio miljoner konsumenter. Du kommer att arbeta vid en utvecklingsinriktad kommunikationsenhet i nära samverkan med övriga myndigheten. Du tillhör Avdelningen för Konsumentstöd med sex enheter som på olika sätt arbetar med stöd till konsumenter, direkt i vägledning eller genom medier, kommunikationsinsatser eller vidareförmedlare.
 
Dina arbetsuppgifter 
Du ska arbeta med utveckling av kommunikationsverksamheten och ansvara för projekt och aktiviteter. I arbetet ingår att göra strategiska bedömningar, formulera budskap samt planera och genomföra kommunikationsinsatser mot olika målgrupper och verksamheter.
 
Din bakgrund 
Du har gedigen erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och att leda omfattande kommunikationsinsatser, gärna från både privat och offentlig sektor. Högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande är ett krav. Vi ser gärna att du har utbildning även inom marknadsföring och det är meriterande om du har arbetat med PR, profilerings- och omvärlds-bevakningsarbete samt samhällsinformation i allmänhet.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i engelska.
 
Du är en förnyare och en driven genomförare som är skicklig på att åstadkomma resultat i samverkan med andra. Med uppdraget i fokus och ett lösningsorienterat förhållningssätt arbetar du både strategiskt och operativt. Din kommunikativa förmåga är mycket god och att entusiasmera andra är en av dina starka sidor. Du jobbar långsiktigt, men kan fokusera och leverera när tiden är knapp. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
 
Anställningsform 
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 
Önskat tillträde 2017-08-15 eller enligt överenskommelse.
 
Vill du få mer information? 
Mer information om anställningen får du av tf. enhetschef Malin Kornfeld. Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Bo Lång för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
 
Så här ansöker du 
Du söker tjänsten i vårt e-rekryteringsverktyg. Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2017/464.
 
Senast den 15 maj 2017 vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 25 april 2017

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Kundlojalitetsansvarig | Samsung | Stockholm

Kundlojalitetsansvarig | Samsung | Stockholm

29 oktober 2024

Loyalty Lead to Samsung

Loyalty Lead to Samsung

29 oktober 2024

25 oktober 2024

Strateg inom Public Affairs

Strateg inom Public Affairs

15 oktober 2024