OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret.Du blir som kommunikationsstrateg ansvarig för framtagande av kommunens kommunikationsstrategi och att leda, organisera och utveckla de övergripande kommunikationsprocesserna.Detta är en ny befattning med både strategiska och operativa arbetsuppgifter och är en satsning på att lyfta fram kommunens kommunikationsarbete.Det mest prioriterade är att utveckla dialogen med medborgare och media, medarbetare och organisationer och företag.En grundsten i det arbetet är att använda kunskap och teknik för att åstadkomma ett fungerande informationsflöde.Du är underställd kommunchefen och leder sakområdet Information & service som är ett nybildat område där medarbetare med olika kompetens samlats för att ta ett modernt grepp på kommunkoncernens informationshantering.Din roll är konsultativ och stödjande i förhållande till kommunledningskontorets ledningsfunktioner, förvaltningar och bolag. Med hjälp av medarbetare och kommunens nätverk svarar ni för att kommunens informations- och kommunikationsprocesser fungerar smidigt och hjälpsamt gentemot såväl medborgare som medarbetare.Sakområdet innebär samordning av koncernens interna och externa information och press- och mediakontakter.Informationssystem för webb, e-post, intranät, dokumenthantering och telefoni ryms inom området.Ärendehantering och sekretariat till kommunstyrelse och kommunfullmäktige ingår också i sakområdet. Kommunikationsstrategen samspelar mycket med politiker och tjänstemän och ingår i koncernledningsgruppen och leder informationsnätverk samt är ansvarig för krisinformation.På www.vastervik.se/inflyttarservice finns information för dig som vill flytta till Västervik.Välkommen till oss!