OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Årjängs kommun ser kommunikation som en strategisk resurs som bidrar till att kommunens övergripande mål uppnås. Vi vill därför förstärka vår organisation. Ditt uppdrag som kommunikationsstrateg är att leda och utveckla kommunens interna och externa kommunikation, IT-funktionen samt att leda projekt kring kommunikationsfrågor. Du ska även ge stöd och råd till kommunens övriga verksamheter i dessa frågor. I befattningen ingår även budget- och personalansvar för tre medarbetare inom IT-funktionen. Du är systemägare och ansvarar för kommunens IT-infrastruktur. Då IT-funktionen är en liten enhet arbetar du både strategiskt och operativt. Vi söker dig som har: Erfarenhet av både operativ ledning med personalansvar samt projektledning. God kommunikativ förmåga och lätt för att entusiasmera medarbetarna. Erfarenhet av strategiskt och målinriktat arbete. Akademisk utbildning, eller långvarig praktisk erfarenhet inom områdena information, kommunikation, IT och/eller journalistik. Tillsvidareanställning, heltid. Kommunen tillämpar 3-årigt chefsförordnande med en grundanställning i kommunen. Tjänsten tillsätts efter beslut i kommunfullmäktige.