OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Piteå Science Park är ett utvecklingsbolag som erbjuder innovationsledning, affärsutveckling, nätverk och kulturupplevelser, för att skapa tillväxt och attraktivitet i norra Sverige.
Våra fokusområden är kulturella och kreativa näringar, cleantech och högteknologiska material. Det är spetsområden i Piteås näringslivsprogram och områden där universitet och forskningsinstitut i Piteå verkar. Vi drivs av att vara ett medel för andras framgång, och vill skapa värden som utvecklar människor, löser utmaningar och ger hållbar tillväxt. Våra bärande värderingar är hjärta, nya perspektiv och nytta.
Piteå Science Park har tre verksamhetsområden: inkubator, science park och konserthus.
· Vår inkubator Go Business ger stöd till företag inom kulturella och kreativa näringar samt tjänstesektorn för att stärka entreprenörer och få företag att växa.
· Science Park driver olika utvecklingsprojekt och klusterinitiativ tillsammans med etablerade företag och entreprenörer som vill växa eller göra en förändring.
· Studio Acusticum är vårt konserthus med akustik i världsklass som erbjuder lokaler för evenemang, inspelningar, undervisning och forskning. Studio Acusticum är även ett etablerat besöks- och turistmål i regionen.
Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt team och ta ett helhetsgrepp om bolagets kommunikation.
Här får du jobba i ett gäng med kreativa duktiga människor som drivs av att skapa värde för de företag och kunder som vi jobbar med. Du får även stor möjlighet att påverka din roll och att utvecklas tillsammans med bolaget.
Arbetsbeskrivning
Som kommunikationsstrateg bidrar du med din kompetens och ser till att kommunikation används som ett strategiskt verktyg för att uppnå bolagets mål. Du ansvarar för att leda, planera och driva Piteå Science Parks kommunikations- och varumärkesarbete, med särskilt fokus på att utveckla kommunikationen för science park- och inkubatorverksamheten.
Du arbetar mot flera olika målgrupper – som näringsliv, politiker, finansiärer, forskare och intresseorganisationer – för att kommunicera vårt erbjudande och de värden som vi skapar.
Här får du sätta både din strategiska förmåga och dina operativa krafter i verket när du skapar relevant innehåll, projektleder olika typer av kommunikationsaktiviteter, samordnar och genomför beställningar samt ger stöd till kollegor i frågor som rör kommunikation.
Kvalifikationer och erfarenhet
Du har mångårig erfarenhet av strategiskt kommunikations- och varumärkesarbete. Du har relevant akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet, inom kommunikation, PR och varumärkesarbete.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunikationsarbete med olika verksamheter och projekt med olika målgrupper, att du är en van beställare och att du gillar att uttrycka dig i text.
Personliga egenskaper
För att lyckas som kommunikationsstrateg behöver du vara analytisk och kreativ, samt ha fingertoppskänsla för kommunikation som inspirerar, informerar och engagerar. Du brinner för att skapa bra content och vet hur digital kommunikation bäst fungerar beroende syfte, mål och kanal. Du är strukturerad och strategisk, och kan organisera ditt eget arbete för att föra utvecklingen framåt. Att vara kommunikativ är viktigt både i ditt kreativa arbete och i samverkan med kollegor, samarbetspartners och kunder. Som person är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta, samtidigt som du är självgående.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100% med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Upplysningar
Har du frågor? Kontakta:
Greta Wimander, innovationsledare Piteå Science Park, greta.wimander@piteasciencepark.se
Peter Ericson, VD Piteå Science Park, peter.ericson@piteasciencepark.se
Så ansöker du
Låter det spännande? Skicka oss ditt CV och personliga brev, antingen via jobb@piteasciencepark.se. Märk ansökningen med ”Kommunikationsstrateg” i ämnesraden. Sista ansökningsdag 20 december, löpande rekrytering.