OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. Avdelningen för regler och tillstånd har knappt 120 medarbetare och ansvarar för att ta fram och stödja användningen av Socialstyrelsens regelverk inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Avdelningen beslutar också om läkarlegitimationer och andra formella behörigheter, ger tillstånd till verksamheter, ansvarar för Socialstyrelsens krisberedskap, myndighetens arbete med fackspråk och informatik samt fördelar olika statsbidrag. Socialstyrelsen befinner sig just nu i en period av förändring. Vi arbetar för att stärka myndighetens varumärke och värdegrund. Vi har nyligen gjort en stor organisationsförändring och ska införa ledningssystem för hela myndigheten. Arbetsuppgifter På varje avdelning finns en kommunikationsstrateg som samordnar avdelningens övergripande strategiska och löpande kommunikationsarbete. Kommunikationsstrategen fungerar som länk till och från den centrala kommunikationsavdelningen. Strategen ingår i avdelningens ledningsgrupp och stöder avdelningschefen och enhetscheferna i kommunikationsfrågor. Kommunikationsstrategen ansvarar för att utveckla och stödja avdelningens kommunikation såväl internt som externt, att strategiskt planera och samordna avdelningens kommunikation till prioriterade målgrupper samt på olika sätt bidra till hela Socialstyrelsens övergripande vision och varumärke.[ Kvalifikationer Du har högskoleutbildning i kommunikation eller motsvarande, samt flerårig erfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete. Du ska kunna analysera, planera, genomföra samt utvärdera kommunikationsinsatser. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i och leda större projekt, samt ha förmåga att självständigt kunna företräda avdelningen såväl inom organisationen som i kontakt med andra myndigheter. Vi förutsätter att du är en god skribent. Det är också en fördel om du har erfarenhet från arbete på central nivå i större organisation och gärna från offentlig förvaltning. Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande arbete med många trevliga och kunniga medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning med placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055