OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 530 anställda och 14 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning.
Som kommunikationsstrateg på Högskolan Kristianstad tillhör du kommunikations-avdelningen.
Kommunikationsavdelningen har ett övergripande ansvar för högskolans interna och externa kommunikation. Avdelningen arbetar bl.a. med information och marknadsföring av högskolans utbildningar och forskning, profilering och PR, kriskommunikation och webbutveckling.
Arbetsuppgifter
Som kommunikationsstrateg med inriktning webb har du systemansvar för högskolans externa webbplats. Det innebär att du leder förvaltning, optimering och utveckling av webbplatsen. Du arbetar med kommunikationsstrategier, analyser och utformning av innehåll för den externa webbplatsen och andra digitala kanaler. Du har även ansvar för samordning av och är kommunikativt stöd till högskolans webbredaktörer.
Forsknings- och utbildningskommunikation och studentrekrytering ingår i dina arbetsuppgifter. Du kommer även att ingå i teamet som arbetar med sökmotormarknadsföring och andra digitala kampanjer.
Tjänsten innebär nära samarbete med andra, både inom Kommunikationsavdelningen och med högskolans övriga verksamheter.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande samt flera års erfarenhet av såväl strategiskt som praktiskt arbete inom digital kommunikation. Du har aktuella kunskaper inom digital strategi och kommunikation och håller dig uppdaterad när det gäller förändringar som påverkar hur vi kommunicerar med våra användare och bidrar till att stärka verksamheten.
Du har erfarenhet av arbete inom en organisation, gärna en myndighet eller liknande. Särskilt meriterande är om du har arbetslivserfarenhet från högskola/universitet. Du har erfarenhet av såväl sökmotoroptimering, sökmotormarknadsföring och digital analys, som projektledning och att beställa digitala konsulttjänster. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning, kunskap i Episerver och Photoshop (eller annat bildbehandlingsprogram) samt grundläggande kunskaper i HTML och CSS.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra och trivs med att skapa nya kontakter. Du är drivande och en god organisatör. Vidare är du analytisk och ser konstruktiva lösningar.
Övrigt
Heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vanligtvis tillämpas provanställning.
Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ansökan
Du söker denna anställning genom att gå in på http://www.hkr.se/anstallning. Sista ansökningsdatum är den 23 februari 2017. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02