OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen - En samlande kraft!
Länsstyrelsen är en statlig myndighet som arbetar direkt under regeringen. Vi är en viktig länk från regering, riksdag och centrala myndigheter till medborgare och kommuner. Vi som jobbar på Länsstyrelsen har många olika arbetsuppgifter - vi ger råd och information, kontrollerar verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs, men ger också tillstånd och bidrag och prövar överklaganden av kommunala beslut. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer.
I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Arbetsplatsen ligger centralt i Örebro och vi är idag drygt 190 anställda.
Informationsmottot på Länsstyrelsen i Örebro län är: ”Du har inte bara ansvar för vad du gör – du har också ansvar för att berätta om det”. För att vi tillsammans ska kunna leva upp till det har vi en central kommunikationsfunktion som svarar för övergripande kommunikationspolicy och strategier, utveckling, praktiskt hantverk och stöd och råd till övriga enheter och medarbetare. Vi söker nu en kommunikationsstrateg med erfarenhet av pressarbete och sociala medier.
Arbetsbeskrivning
Du ska i egenskap av kommunikationsstrateg hjälpa våra verksamheter att lyckas i sin kommunikation. Du kommer i samverkan med övriga medarbetare på kommunikationsfunktionen att arbeta med olika uppdrag i alla våra kommunikationskanaler, men med ett särskilt uppdrag inom mediehantering både vad gäller traditionella och sociala medier. Ditt arbete ska bidra till att vi kommunicerar vårt varumärke i all vår kommunikation med omvärlden och att vi uppnår ett välintegrerat kommunikationstänk i alla kanaler. Vid en krishändelse i länet ingår du i Länsstyrelsens krisorganisation.
Hos oss är tempot högt och du får hantera många olika uppdrag och arbetsuppgifter samtidigt. Detta ställer höga krav på att du är självständig, stresstålig och flexibel. Vår enhet och arbetsgrupp har ett mycket gott socialt arbetsklimat där gemenskap och kreativitet står i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot information och kommunikation, eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är i grunden generalist med flerårig arbetslivserfarenhet inom yrket.
Du har djup kompetens och erfarenhet av att arbeta strategiskt med kommunikation, press och med sociala medier.
Som person är du serviceinriktad och har goda kommunikativa egenskaper samt stor förmåga att skapa goda relationer. Du har lätt för att samarbeta och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och driva projekt. För att arbeta hos oss behöver du inspireras av att sätta dig in i nya områden och kommunicera innehåll via olika kanaler. Du uttrycker dig snabbt och väl i tal och skrift.
Det är också viktigt att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Provanställning kan komma att tillämpas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2016.
Övrigt
Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Berglund, Avdelningschef
019-19 30 97
Nanny Andersson Sahlin, SACO
019-19 30 29
Åsa Ödman, ST
019-19 38 05
Magnus Ekelund, Enhetschef
010-224 83 80
Åsa Ödman, ST
010-224 84 41
Nanny Andersson Sahlin, SACO
010-224 84 62
Katarina Nyberg, Enhetschef
010-224 83 09
Julia Arnér, Arkivarie
010-224 83 01
Jenny Gånge, SACO
010-224 83 04
Christine Malm, ST
010-224 82 48