OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland.
Region Östergötland är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare med 13 800 medarbetare. Kommunikationsenheten har 26 medarbetare och är Region Östergötlands expertfunktion inom kommunikation. Enheten är placerad på regionledningskontoret.
Arbetsbeskrivning
Du får möjlighet att bli en del av Region Östergötland – en arbetsgivare som är mitt uppe i en förändringsresa med ett brett och utmanande kommunikationsuppdrag. Vi är en utvecklingsinriktad och högspecialiserad organisation med invånarnas bästa för våra ögon. Vi kan ge dig en möjlighet att utvecklas och att vara med och påverka hur kommunikativ vår organisation ska vara.
Som kommunikationsstrateg har du ha en viktig roll i att utveckla kommunikationsverksamheten i Region Östergötland. Du kommer att ansvara för kommunikationen i samband med större projekt, aktiviteter och förändringar och utgör ett kvalificerat kommunikationsstöd till chefer och verksamheter. Du gör strategiska bedömningar, analyserar kommunikationsbehov, formulerar budskap samt planerar, genomför och följer upp kommunikationsinsatser. Du jobbar långsiktigt men kan också leverera när tiden är knapp och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.
Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande. Du har gedigen erfarenhet av att leda och coacha andra och har jobbat med kommunikation både strategiskt och operativt i ett antal år. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor och har arbetat med förändringskommunikation i en större organisation. Du har stort intresse och engagemang för samhällsfrågor i allmänhet och kommunikation i digitala och sociala kanaler i synnerhet. Du är van vid relevanta verktyg och system.
Personliga egenskaper
Du är strategisk och har förmåga att se helheter, samband och göra avvägningar. Du har mycket god förmåga att samarbeta och skapa relationer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändring. Att du är intresserad av människor och tycker att det är roligt att arbeta med kommunikation är en förutsättning för att du ska trivas hos oss.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är drivande och coachande samt skapar engagemang och delaktighet.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.