OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Därför har vi idag ett nära samarbete med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Hos oss finns det utrymme för nya människor och idéer. Välkommen till Värmlands tillväxtkommun!
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikationsstrateg ska du kunna identifiera och analysera kommunikationsbehov, planera och genomföra kommunikationsaktiviteter samt följa upp resultat. Du hanterar strategiskt och operativt arbete i våra kommunikationskanaler samt ingår i kommunens redaktionsråd och webbråd där du ger stöd till verksamheternas redaktörer.
I rollen som kommunikationsstrateg skriver du pressmeddelanden och har mediekontakter i samband med pressträffar och mediefrågor. Du har en god språkkänsla och en förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper i såväl digitala som traditionella kanaler.
Du kommer att vara anställd vid kommunikationsenheten i Årjängs kommun. Din närmsta chef är verksamhetschefen vid kommunikationsenheten. Enheten ansvarar för kommunens övergripande kommunikation och kommunikationskanaler.
Hos oss får du vara med på en spännande resa då kommunikationsenheten har ett pågående utvecklingsarbete av bland annat webbplatser, sociala medier, grafisk profil och varumärket Årjäng.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har 3-årig akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap från universitet eller högskola (180 hp).
• har kunnande inom strategisk kommunikation.
• har förmåga att analysera, prioritera, utföra och utvärdera kommunikationsarbete och kommunikationsinsatser.
• är en mycket god skribent som kan anpassa språket efter olika målgrupper i olika informations- och kommunikationskanaler.
• har ett stort kunnande och intresse för utveckling av sociala medier.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.