OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Telge är det full fart och du behövs för att förstärka kommunikationsteamet under en period. Önskad start är mitten av maj och uppdraget löper sedan på fram till augusti 2023. chans till förlängning finns därefter. Vill du bidra med dina tjänster och göra Södertälje till en bättre plats - för både människor och företag? Härligt, sök idag!
Om dig
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla samtliga krav nedan så läs gärna igenom det här noga och beskriv i din ansökan hur just du uppfyller kraven.
Varför så formellt?
Då det här är ett avrop kunden gör har de möjlighet att diskvalificera kandidater som inte uppfyller kraven.
Vad du måste uppfylla
* Relevant utbildning inom kommunikation
* Bred erfarenhet av kommunikationsarbete
* Flerårig erfarenhet av framtagande av strategiska kommunikationsplaner och planera kommunikationsaktiviteter
* Förmåga att samordna kommunikationsteamet som arbetar för bolaget
* Erfarenhet att operativt projektleda kampanjer inklusive medieplanering och medieinköp
* Erfarenhet av kommunikation i digitala och sociala kanaler
* Vara prestigelös och nyfiken, med bra driv och hög initiativförmåga
* Känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.
* Ha mycket bra svenska i tal och skrift
* B-körkort
Vad som är en bonus om du har men inget måste
* Erfarenhet av arbete i större koncern och/eller arbete i offentlig sektor
* Kännedom om Södertälje samt språkkunskaper till exempel i syroyo, arabiska, persiska eller finska.
Rollen omfattar
Kundansvar
* Kundansvarig för ett bolag inom Telge som är kunder till kommunikationsavdelningen.
* Kontaktperson mellan kommunikationsavdelningen och bolaget och ansvarar för att utveckla och hålla goda relationer med beslutsfattare på bolaget.
* Budgetansvar
* Budgetansvar för bolaget. Projektledaren tar fram en budget per år och följer månadsvis upp denna i dialog med bolaget.
Leveransansvar
* Kommunikationsplanerar och håller ihop hela avdelningens leveranser till bolaget. Är ett strategiskt stöd till bolagets ledning.
* Omvärldsbevakar och kommer proaktivt med förslag till bolaget om kommunikationsinsatser.
* Tar fram kommunikationsstrategier och analyserar och återkopplar resultat.
Kvalitetsansvar
* Är ansvarig för kvaliteten som kommunikationsavdelningen levererar till bolaget.
* Samordnar och säkerställer att bolagens kommunikation är samordnad med övriga bolag inom koncernen och att kommunikationen är i linje med koncernens övergripande mål, strategier och policyer.
Projektledaren samarbetar med hela kommunikationsavdelningen där flera kompetenser på avdelningen är delaktiga i utförandet av kommunikationaktiviteterna, som kommunikatörer och kanalspecialister.
Projektledaren sätter ihop team för större uppdrag och leder samarbetet med medarbetare på kommunikationsavdelningen.
Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s.
Ansökan
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Maria Fant, maria.fant@manpower.se.
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.