OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sappa är i en expansiv fas och satsar på att ytterligare utveckla sin teknikorganisation.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av drift och nätverkssupport eller motsvarande servicearbete som innebär kundkontakt och tekniskt inriktad support, som nu vill vara med och utveckla Sappas NOC-funktion. Du kommer att arbeta med drift, övervakning, installation, konfiguration, felsökning och teknisk förvaltning av Sappas nätverks- och TV- infrastruktur.
Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:
· Övervakning av nätverk, prestanda, kapacitet och utrustning.
· Hantering av drift-händelser (information, varningar och larm) som kan uppstå i våra miljöer och tjänster.
· Följa upp, informera och rapportera status till berörda parter samt verifiera och återkoppla till våra partners, kunder och användare.
· Incidenthantering. Utreda, avhjälpa och dokumentera incidenter, vidta korrigerande åtgärder vid behov.
· Felsökning, felsöka och avhjälpa nätrelaterade fel i nätverksutrustning som switchar, routrar, mm.
· Hantera inkommande frågor och ärenden hos teknikavdelningen.
· Hantera, installera, uppgradera och implementera nätverksutrustning.
· Planering, och samordning av ändringar och installationer med olika intressenter och leverantörer.
· Nätdokumentation.
· Tillhandahålla och förmedla teknikstöd till verksamheten.
· Leveransarbeten, bl.a. beställning, inköp, konfiguration, installation och samordning med kunder och underentreprenörer.
· Dokumentera och beskriva rutiner. Skapa anvisningar och instruktioner, samt underhåll av dessa.
· Driftberedskap utanför kontorstid, tjänstgöring ca var 5e vecka.
Detta är en omväxlande roll som kräver att du har en bred förståelse av olika IT-miljöer, teknologier och en förståelse för olika kunders behov.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av drift och nätverkssupport eller motsvarande servicearbete, gärna från en kommunikationsoperatör eller tjänsteleverantör.
Du har en eftergymnasial utbildning i datakommunikation och en CCNE/CCNP-certifiering eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper inom routing och switching och erfarenhet av DHCP, DNS, TCP/IP, Wifi, VLAN och routingprotokoll.
Du har mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på så väl svenska som engelska och du har B-körkort.
Vi ser det som meriterande om du har kunskap i kabel-TV system. Erfarenhet från kabel- och fiberentreprenad och installation, både inom- och utomhus, ses som extra meriterande.
Som person uppvisar du ett genuint intresse för teknik. Du är lösningsorienterad, serviceinriktad, självgående, flexibel och social. Du är ansvarstagande, noggrann, gillar ordning och reda samt har förmågan att hålla många bollar i luften och ändå prioritera rätt. Du är en person som får jobbet gjort, men inte på bekostnad av kvalitén.
Du ser en utmaning och glädje i att se till att våra miljöer och system fungerar optimalt. Service ligger hos dig naturligt och du tycker det är roligt att hjälpa kunder, användare och kollegor med deras problem. Du är lyhörd, tycker om att arbeta i team och delar gärna med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor.
Vilka är vi?
Sappa levererar bredband, TV, digitala omsorgstjänster, telefoni och smarta hem-tjänster till nöjda kunder i hela landet. Vi är ett av Sveriges största telekombolag och har funnits länge i branschen. Bland våra kunder har vi alltifrån nätägare, fiberföreningar, byggherrar och fastighetsägare, till samfälligheter och bostadsrättsföreningar. Men det är inte bara de stora aktörerna som finns med på vår kundlista, lika ofta handlar det om en liten förening med få hushåll eller en enskild privatperson.
Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till teknikchef Therese Nyman på telefon 0768-800 753 eller mail: therese.nyman@sappa.se
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.