Kommunikativ administratör

Kommunikativ administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du ta dig an en administrativ tjänst med utökat ansvar för kontakt med studenter? Skulle du beskriva dig själv som initiativtagande, kommunikativ och strukturerad? Har du dessutom en förmåga att snabbt lära dig nya system? Behovet är omgående!

OM TJÄNSTEN

Du erbjuds:
- En varierad och lärorik tjänst för dig som vill utveckla dina kunskaper inom administration
- En karriärspartner i form av en dedikerad konsultchef under uppdragets gång

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter:
- Hantera skolans olika datorsystem som Superuser samt ge internutbildningar i dessa
- Administrera betyg internt samt till Myndigheten för yrkeshögskolan och till CSN
- Administrera den digitala lärplattformen
- Förbereda och administrera vid uppstart av utbildning och nya kurser
- Administrera skolans utbildningar i ansökningsverktyget yh-antagning.se
- Lokalansvar där bland annat inköp av kontorsutrustning samt brandskyddsansvar ingår
- Administrera vid salstentamen och hyra in tentavakter vid behov

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning
- Har tidigare arbetat med någon form av administration
- Har en god data & systemvana
- Är flytande i svenska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet
- Besitter en mycket god serviceinriktad förmåga

Det är meriterande om du har
- Tidigare har erfarenhet av IT
- Har arbetat med projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Initiativtagande
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Nätverkande

Vår kund lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas här delar du värdeorden i att vara personlig, engagerad och nyskapande. Vi ser även att du är positiv och tillmötesgående. Du gillar att arbeta effektivt och trivs i ett högt tempo där du är flexibel och problemlösande. Du är nyfiken och utvecklingsintresserad och du har en prestigelös inställning i arbetet.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024