OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en administratör som ska supportera kring ett antal olika områden inom HR, lön och ekonomi. Man kommer huvudsakligen att arbeta med frågor kring, pension, försäkringar, personbilar och olika typer av enklare beräkningar, analyser och administrativa uppgifter. Arbetsplatsen är i centrala Stockholmen. Tjänsten är på heltid och startar omgående och löper året ut.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Administratörsrollen är uppdelad i en HR- och lönedel där man hanterar försäkringar, pensioner, personalbilar och personalcyklar och svarar utifrån befintliga policys på frågor internt från organisationen samt även har dialogen med externa leverantörer och sköter omkringliggande administration. Den andra delen av administratörsrollen innebär att supportera kring olika typer av uppföljningar, enklare beräkningar och annan administration t ex kopplat till bonusberäkningar, projektupplägg, underlag för fakturering liksom on- och offboarding av personal.
Vem är du?
Du har arbetat ett par år med lön- och personaladministration. Du har grundläggande kunskaper kring pension och förståelse för olika typer av löneavdrag.
För att lyckas i administratörsrollen tror vi att du är kommunikativ, noggrann, lösningsorienterad och en mycket god känsla för service.
Intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson