Kommunikativ administratör till Tullverket i Göteborg!

Kommunikativ administratör till Tullverket i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

För dig som har en administrativ ådra och drivs av att vara en stöttande funktion med varierande arbetsuppgifter finns nu en öppning hos Tullverket som är placerade i centrala Göteborg! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Nu hjälper vi Tullverket att hitta sina nästa kollegor som tillsammans med befintligt team vill vara med att utveckla och förändra organisationens kundtjänst, för att ligga i framkant inför kommande utmaningar. Som administratör kommer du att tillhöra ett kundtjänstteam där din uppgift är att stötta chefer och kollegor med administrativa uppgifter samt rådge företagets kunder. Ett av de områden man fokuserar på är bland annat att förbättra ett arbetssätt som i större grad utgår ifrån målgruppernas behov, där information, rådgivning hanteras mer integrerat i kanalerna telefon, e-post, webb och sociala medier med hjälp av moderna it-stöd och digitala kommunikationskanaler.

Du som anställs kommer att få introduktion av företaget samt utbildning i tullkunskap för att kunna utföra ditt arbete. Primärt kommer du att arbeta mot privatkunder där du ger råd och vägledning. Detta är ett långsiktigt uppdrag och ger dig möjlighet att visa framfötterna och utvecklas tillsammans med företaget och dina nya kollegor.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. På en arbetsdag kan du bland annat få:


* sköta administrativa rutiner
* planera och samordna aktiviteter
* vara ett operativt stöd för verksamheten
* formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
* assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
* göra kalender- och mötesbokningar
* utföra reseplanering


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Har minst två (2) års arbetslivserfarenhet inom en kundnära verksamhet, till exempel kuntjänst
- Har tidigare arbetat med service och tjänster i digitala kanaler
- Erfarenhet av moderna kundhanteringssystem
- Kunnig inom service och kundbemötande
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift då arbetet sker på dessa språk

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av tull- eller speditions/logistikarbete
* Erfarenhet av rådgivning kring tull- och/eller handelregler
* En utbildning inom logistik/Supply Chain
* Erfarenhet av handläggning eller ärendeadministration från en offentlig verksamhet


Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, uppdraget sträcker sig minst i ett (1) år
* Placering: Göteborg, centralt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


6 januari 2025

Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024