Kommunikativ bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Regionsjukhuset Karsudden

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Regionsjukhuset Karsudden är mitt i ett spännande förnyelsearbete, - vi har ny ledning och det pågår en intensiv utveckling av verksamheten. I samband med att Regionsjukhuset Karsudden genomgår både om- och tillbyggnad genomförs även en organisationsförändring, där nya chefsområden, samt ett strukturerat arbetssätt för att leverera bästa möjliga vård till våra patienter skapas.
För att utveckla och ge förutsättningar för vårt arbete med att ta tillvara på våra medarbetarresurser utökas HR-enheten med en bemanningsenhet. Bemanningsenheten kommer att stötta chefer i att kompetensplanera och bemanna, samt hantera administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker nu drivna och engagerade bemanningsassistenter, som vill vara med på vår resa och arbeta för att dagligen bemanna enheterna med medarbetare, vilka kan leverera vård av kvalitet till våra patienter.
Vi söker dig med stort intresse för att planera och administrera, samt har ett genuint servicetänk och ser vikten av att skapa en kommunikativ kultur på sjukhuset.

Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm - Ett sjukhus för framtiden - är Sveriges största rättspsykiatriska sjukhus med 130 vårdplatser. Katrineholm ligger 25 min med tåg från Norrköping och ca 50 min med tåg från Stockholm. Det finns även övernattningsmöjligheter på sjukhusområdet för våra medarbetare.
Merparten av patienterna vårdas enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). På sjukhuset finns också goda läkar-, psykolog- och arbetsterapeutiska resurser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som bemanningsassistent innebär i huvudsak att bemanna/samordna personalresurser, vilket bland annat innebär att:
- ta emot sjuk- och friskanmälningar via systemet ”Sjuk och Frisk”
- vid korttidsfrånvaro och vid övrigt behov boka in timvikarier, alternativt annan personal i samråd med enhetschef
- hantera ärenden/rapportering i vårt personaladministrativa system Heroma och ha ett nära samarbete med vårdenhetscheferna samt medarbetarna i verksamheten.
- övrigt förekommande administration

Din kompetens
Vi söker dig med administrativ/personalinriktad utbildning, alternativt utbildning inom hälso- och sjukvård.
Du är serviceinriktad, har ett professionellt bemötande och är kundorienterad. Arbetet kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad, har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera arbetsuppgifter vid arbetstoppar.
Du förstår betydelsen av god kommunikation för att uppnå resultat i ditt arbete. Genom ditt bemötande skapar du förtroende vilket är en viktig grund för samarbetet med såväl interna som externa kontakter.
Du har också god samarbetsförmåga då du kommer arbeta i team med andra bemanningsassistenter och ser uppdraget ur ett helhetsperspektiv.
Du tycker också om att arbeta självständigt, har integritet och tar egna initiativ till förbättringar.

Erfarenhet av schemaläggning och personaladministrativa system är meriterande, likaså arbetslivserfarenhet från bemanningsplanering. För att klara den här rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid (100%), anställningsstart enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
HR-chef Sofia Andersson, 0150-56040, HR-specialist Ulrika Kock-Holmqvist, 0150-56058. Fackliga ombud nås via receptionen, 0150-56010




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland -
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 31 januari 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024