OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Samsung i Solna sin nya stjärna inom finans! Om du är en kommunikativ analytiker som enkelt ser lösningar, strävar efter att utveckla och inspirera, och dessutom har några års erfarenhet inom finans borde du söka redan idag!
Uppdraget kommer att starta omgående och förväntas pågå till slutet av april. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som business analyst på Samsung kommer du ansvara för företagets utveckling, planering och målsättning för att optimera företagets försäljning, kostnadseffektivitet och vinst. Dina ansvarsuppgifter kommer även ligga i att planera analysera verksamhetens processer, se till förändringar, samt månadsvis presentera rapporter och resultat. Mycket av det dagliga arbetet kommer att ske i samråd med andra kollegor och chefer i arbetsgruppen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Planering av årsplan månadsplan (Prognos och mål)
- Processförbättringar inom affärsledning, försäljning och företagskontroll
- Sammanställa affärsresultat och KPI-rapport
- Samordning av kostnadsplanering
- Ekonomisk rapportering av EHQ och SENA HQ
- Uppföljning av IM-vinstanalys
Vem är du?
Vi söker dig som är målstyrd och har ett inre driv för att arbeta resultatinriktat. Du har genom tidigare erfarenhet mycket goda kunskaper och förståelse för verksamheters finansiella dokument och lagar. I ditt arbete jobbar du prestigelöst men har lätt för att ta egna initiativ och kommer med förändringar eller nya idéer. Du har goda kunskaper inom affärsinformationssystem, Excell samt SAP.
Som person tror vi att du är en social och kommunikativ person som trivs i samarbetet med andra. Du tar initiativ för att lösa problem som uppstår, och tvekar inte för att utbyta kunskap med dina kollegor. Med dina analytiska egenskaper drivs du av att få strukturera och organisera ditt arbete för att arbeta proaktivt i dina arbetsuppgifter.
Krav:
- En kandidatexamen i ekonomi eller annat som anses likvärdigt
- 2-3 års erfarenhet i en liknande roll med internationell miljö
- Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom