Kommunikativ Ekonom sökes till Hökerum Bygg

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Koncernen Familjen Ståhl Invest i Ulricehamns AB sysselsätter i dagsläget ca 100 anställda. De bolag som ingår i koncernen är Hökerum Bygg AB, Hökerum Förvaltning AB, Villa Strömsfors AB, Hökerum Kapitalförvaltning AB samt Hökboet Hus AB. Hökerum Bygg AB har som vision att vara den bästa bostadsutvecklaren i Sverige. Verksamheten består av att utveckla fastigheter genom att projektera och producera genomtänkta, prisvärda och hållbara bostäder inom ett geografiskt område från Uppsala i norr till Malmö i söder.

Läs mer på www.hokerumbyg.se

Dina arbetsuppgifter
Din roll blir att ansvara för bostadsrättsföreningens och exploateringsaktiebolagets redovisning, ekonomi och administration från bildandet av förening, under byggtid och fram till överlämnandet till övertagande styrelse och förvaltare efter färdigställande.

I rollen ingår ett fullt ansvar för föreningarnas och bolagens redovisning, såväl löpande redovisning som upprättande av årsredovisningar, deklarationer och kontakter med revisorer och myndigheter. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter som ingår är framtagande av kostnadskalkyler och ekonomiska planer/budgetar samt löpande uppföljning av dessa, upprättande av aktie- och fastighetsöverlåtelseavtal, samt medverkan i ekonomiska slutregleringar. Du kommer också att utbilda, kommunicera och förklara ekonomiska och juridiska frågor till bostadsrättsföreningarnas styrelser och medlemmar.

Du ingår i ett team av förvaltare och ekonomer och rapporterar till gruppchef och CFO. Tjänsten innebär ett nära samarbete med bostadsrättsföreningarnas styrelser och ett flertal av våra medarbetare på samtliga avdelningar inom företaget.



Din profil
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial ekonomisk utbildning och god erfarenhet av liknande uppgifter. Du har en hög kompetens inom redovisning och goda allmänna juridiska kunskaper. Erfarenhet och kunskaper inom nyproduktion, fastighets-, eller bostadsrättsförvaltning är meriterande men inget krav.

Du trivs med att jobba i team och att kommunicera och samverka med såväl kunder som verksamheten. För att lyckas i din roll behöver du ett stort eget driv och engagemang. Du har ett gott självledarskap, är flexibel, proaktiv, analytisk, noggrann och strukturerad och jobbar serviceinriktat för att överträffa kundens förväntningar.

Vi erbjuder en tjänst med goda möjligheter att påverka och utvecklas i ett företag med mycket kompetenta och engagerade medarbetare, inom en bransch i ständig utveckling. Vi lägger särskild vikt vid dina personliga egenskaper och att dina värderingar överensstämmer med våra kärnvärderingar att vi är affärsmässiga, visionära, inspirerande, stolta och hållbara.

Tjänsten är på heltid.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se

Sista ansökningsdag: 2021-08-30
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.



Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

Liknande jobb


Erfaren ekonom

25 november 2024

Local Division Controller

Local Division Controller

25 november 2024

Accounting Economist

Accounting Economist

25 november 2024

Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024