Kommunikativ HR-medarbetare med digital kompetens

Arbetsbeskrivning

SVT har nyligen lanserat ett nytt intranät där HR står för en stor del av innehållet för både ledare och medarbetare. Vår ambition är att intranätet ska nyttjas som kunskapsbank, utvecklingsverktyg för organisationskultur och förändringsledning samt framförallt bli en källa för självservice.   
 
Vi söker nu en medarbetare som kan producera innehåll och strukturera HR:s sidor så att det blir lättillgängligt, begripligt och användarvänligt. Du kommer att vara länken mellan HR och Internkommunikation och samarbeta nära med HR Partners, HR Specialister och självklart med de kommunikatörer som är experter på själva intranätet. 
 
Det är ett uppdrag under september – december 2018.  
 
Du behöver ha praktisk erfarenhet av HR-processerna och vara bra på att kommunicera hela HR-området på digitala plattformar exempelvis intranät. Personliga förmågor som behövs är samarbetsförmåga, noggrannhet, initiativförmåga och att vara självgående. Vi förutsätter att du är bra på svenska språket i tal och skrift. 
 
För mer information kontakta ansvarig chef Maud Gran Markkanen som nås via växeln, tfn 08-784 0000. 
 
Sista ansökningsdag är 3 juli, men vi har löpande urval så vänta inte med att söka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne Bergstrand

Tomas Skoglund

Jesper Bierbum

Josefin Ziegler

Linda Hermansson

Malin Syrstad

Hans Andersson

Anja Hilden

Nina Funke

Elisabeth Bergkvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Television AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enl ök
  • Dagtid 1 september - 20 december 2018
  • Publicerat: 19 juni 2018

Besöksadress

Box 3050
None

Postadress

Box 3050
Växjö, 35033

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024