OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akademiska sjukhuset
Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad
vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Vill du möta utmaningar, ha varierande arbetsuppgifter och få möjligheten att växa? Det kan du få hos oss – ett specialistsjukhus och en arbetsplats där vi tror på att ditt engagemang och din kunskap skapar ett bättre liv. Du är viktig. Inte bara för våra patienter, utan också för oss och vår framtid.
Vi erbjuder dig
Ansvaret för sjukhusets registratur och arkiv finns centralt placerad på Administrativa avdelningen inom sjukhusadministrationen. Avdelningen har ett tiotal medarbetare som arbetar med chefs- och ledningsstöd och övergripande administrativa frågor. Under hösten 2015 flyttar vi till nyrenoverade lokaler där vi kommer att arbeta aktivitetsbaserat.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av
• Ansvar för diariet och den dagliga hanteringen av handlingar
• Stöd och utbildning till medarbetare i diarieföring, offentlighet och sekretess, dokumenthanteringssystem
• Ledning och utveckling av nätverket för sjukhusets registratorer
• Ansvar för arkivvård
• Införande av nytt dokument- och ärendehanteringssystem Public360
• Utveckling av arbetssätt och rutiner, såsom elektronisk dokumenthantering, diarieföring och arkivering
• Hantering av förvaltningens officiella brevlåda
Eftersom vi arbetar gränsöverskridande, kan du även få möjlighet att arbeta med andra uppdrag inom sjukhusadministrationen.
Kvalifikationer
Du har en utbildning inom dokumenthantering för registratorer och gärna också utbildning inom arkivkunskap. Mittuniversitetets kurser för registratorer inom arkiv- och informationsvetenskap är meriterande.
Erfarenhet av diarieföring och registrering inom offentlig förvaltning är ett krav. Vidare har du goda kunskaper om relevant lagstiftning och offentlig förvaltning samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du har teoretisk kunskap som du förmår omsätta i praktiken.
Du trivs med att lära ut och leda grupper för utvecklingsfrågor. Du tar lätt till dig nya it-system. Erfarenhet av att arbeta med diarie- och ärendehanteringssystemet Public 360 eller liknande IT-stöd är meriterande, liksom erfarenhet av att handlägga och utreda egna ärenden.
Som person är du serviceinriktad och ger god service till medborgare, medarbetare, förtroendevalda och media. Du trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du har förmåga att samarbeta väl med andra och hitta konstruktiva lösningar på olika frågor. Uppdraget som huvudregistrator kräver att du är strukturerad, noggrann och har stor integritet. Erfarenhet av att driva och arbeta i projektform liksom kompetens inom processarbete är meriterande.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.
För mer information
Administrativ chef Helena Broberg, 018-611 15 33
Huvudregistrator Magdalena Tempelman, 018-611 34 12
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 13 september 2015.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174