Kommunikativ Innesäljare till Sternhammar

Kommunikativ Innesäljare till Sternhammar

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ person som drivs av att bygga långsiktiga relationer? Trivs du i en självständig roll med många kontaktytor? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa i ett expansivt företag? Då kanske rollen som Innesäljare till Sternhammar i Örebro är helt rätt för dig?

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Sternhammar

Sternhammar är en svensk importör och tillverkare av fordonsrelaterade komponenter, förbrukningsartiklar och tillbehör.

Företaget grundades 1938 i Örebro och är idag en del av Axel Johnson-koncernen. Vi tillhandahåller ett av branschens bredaste sortiment och fokuserar på att utveckla produkter under våra egna varumärken. Vi är drygt 20 anställda med huvudkontor och lager i Örebro. Sternhammar är den perfekta platsen för dig som vill förverkliga idéer tillsammans med våra kunder. Du kommer till ett arbete i en positiv miljö på ett växande bolag med nya varumärken med kvalitetsfokus och en stabil koncern där det finns möjlighet till personlig utveckling.

Att våra medarbetare vill ta kliv framåt och utvecklas är något vi på Sternhammar gärna uppmuntrar. Det är så vi utvecklas som företag. Axel Johnson International erbjuder en rad olika utbildningar och kurser, från ledarkurser, affärsförståelse och projektledning till dedikerad utbildning i Microsoft-program. Sternhammar budgeterar varje år för att ge alla medarbetare möjlighet till kurser och utbildning inom sitt yrkesområde.

Nu söker vi en innesäljare till huvudkontoret i Örebro. Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv utvecklingsfas!

Om rollen

I rollen som innesäljare på Sternhammar utvecklar du affären med befintliga kunder genom relationsskapande och serviceinriktad orderhantering, kundsupport och merförsäljning. Du ingår i säljteamet där du fungerar som kundsupport för att besvara och förmedla förfrågningar om kvantiteter, leveranstider med mera. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

- Kundsupport via telefon och mejl
- Orderhantering
- Support för utesäljare
- Hantering av förfrågningar
- Merförsäljning på inkommande samtal och mejl från befintliga kunder.

 Tjänsten är placerad i Örebro och i rollen rapporterar du till Försäljningschef.

Din personlighet är viktig för oss

För att lyckas i rollen är du duktig på att bygga goda relationer och är bekväm med kundkontakt via telefon. Vi ser även att du är tekniskt intresserad och att du har erfarenhet av innesälj eller kundtjänstarbete. Du är dessutom lyhörd, noggrann och strukturerad samt trivs även med att arbeta i team.

Det är ett krav att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift samt rör dig obehindrat i Microsoft Office miljö. Vi värdesätter hög social kompetens och god kommunikativ förmåga då arbetet innebär många kontaktytor, både internt och externt. Alltid sätta kunden främst, att bygga hållbara affärer, att vilja prova nya idéer och ta ansvar är värderingar som vi vill att du delar med oss.

Vision & Värdegrund

​​​Sternhammar skall vara en av de ledande leverantörerna till IAM, större distributörer samtidigt som affären med påbyggare, fordonsinredare samt bilimportörer utvecklas vidare. Fokus på förnödenheter och belysning med huvudmarknad Sverige och Norden.

Being far-sighted.

Driver hållbar och långsiktig utveckling med syfte att vara en av de ledande aktörerna på vår marknad.

Making things happen.

Vi tar initiativ. Driver saker framåt. Levererar det vi lovat.

Ansökan och information

Urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin, AxÖ Consulting, på telefon 072-398 02 77 eller via mejl anneli.wallin@axoconsulting.se. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Sista ansökningsdag 8 januari 2023.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024