OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kollega till vår avdelning PCC (Product Competence Center), där du hjälper AddPros säljare med orderregistrering, inköp samt till detta tillhörande uppföljning kring leveranser. Du ansvarar för att uppdatera våra kunder vid eventuella förseningar och förändringar, vilket görs i affärssystemet Dynamics NAV. I PCC gruppen kommer du ha kollegor med lång och gedigen erfarenhet av orderadministration men även pre-sale specialister inom licens, print och datacenter för att på så sätt med gemensamma krafter hjälpa våra kunder med en effektiv och träffsäker leverans. På AddPro arbetar vi tillsammans för att nå både individuella och gemensamma mål.
Om du redan idag var en av våra kollegor på PCC skulle tre dagar kunna se ut såhär:
Igår startade du dagen med ett internt avstämningsmöte. Tillsammans med dina närmsta kollegor diskuterades pågående ärenden, hur fördelningen ser ut i gruppen och hur ni på bästa sätt kan hjälpa varandra för att få avslut på så många ärenden som möjligt. Ni diskuterar införandet av nya kunder och vem och hur dessa skall hanteras i samråd med Request managers. En stående punkt på agendan är att bolla idéer kring hur ni kan förbättra er vardag genom att gå från manuell hantering till automation. Här är PCC kravställare och era önskemål lämnas vidare internt. Dagen flyter på med orderhantering, interna samtal och externa kunduppföljningar. Efter lunch har du ett möte med en ansvarig säljare och en befintlig kund till oss, där syftet är att följa upp föregående månads order och leveranstider.
Idag brygger du en god kopp kaffe och börjar dagen med att gå igenom dina restorder. Du ringer våra distributörer för uppdateringar alt kontrollerar status via distributörernas webshopar. Detta kan resultera i att beställningar ska läggas om mot ny distributör som har tillgång. All ny information uppdateras i NAV och våra kunder uppdateras via nya ordererkännanden digitalt. Därefter hanterar du inkomna printlarm. När det är dags för lunch så hänger du med några kollegor ut i det härliga höstvädret, till en närliggande restaurang. På eftermiddagen återupptar du arbetet med att hantera inkomna ärenden och diskuterar lösningar tillsammans med din närmsta kollega.
Imorgon kommer du börja dagen med ett snabbt avstämningsmöte i gruppen för att gå igenom pågående ärenden samt för att säkerställa återkoppling internt och till våra kunder. Förmiddagen fortsätter med orderhantering med tillhörande inköp. Det är fredag och därmed dagen då genomgång av faktureringsförslaget ska utföras. Du påbörjar jobbet efter lunch och går även igenom frågeställningar kring prisavvikelser och andra frågor från vår ekonomiavdelning. Därefter uppdaterar du intern dokumentation kring våra kunder vilket även resulterar i uppdatering i kundernas webshopar. Det är produkter som utgått och ska ersättas och därmed behöver produktpaket ändras och uppdateras. Eftersom det är fredag så blir det fredagsfika! En kollega har köpt lite fikabröd så vid tre samlas kollegorna på en gemensam fika. Ni pratar om veckan som gått och vad som kan förbättras till nästa vecka, blandat med vad alla ska göra i helgen.
Vad vi tror om dig hittills
Vi välkomnar dig som trivs i en administrativ roll och som under flertalet år har arbetat med orderhantering. Vi tror att du brinner för service och att lösa problem, samt att du trivs i ett jobb där tempot är högt och där du hanterar flera processer som överlappar varandra. Vi ser gärna att du har erfarenhet från något av följande områden:
- Kunskap kring hur IT-branschen fungerar när det kommer till produkt- och licenshantering
- Tidigare erfarenhet av innesälj/backoffice arbete
- Kunskap och kompetens inom order/lager/fakturering
- Tidigare erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna Dynamics NAV
The AddPro Way
AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!
AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D
Redo att prata drömroll?
Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Anneli Olsson på anneli.olsson@addpro.se eller skriv din fråga i dialogrutan bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-09-30 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind