Kommunikativ innesäljare/orderadministratör till AddPro Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som kollega på PCC hjälper du AddPros säljare med orderregistrering, inköp samt till detta tillhörande uppföljning kring leveranser. Du ansvarar för att uppdatera våra kunder vid eventuella förseningar och förändringar, detta gör du i AddPros affärssystem Dynamics NAV. Du har i PCC grupperingen kollegor med lång och gedigen erfarenhet av orderadministration men även pre-sale specialister inom licens, print och datacenter för att på så sätt med gemensamma krafter hjälpa våra under hjälpa våra kunder med en effektiv och träffsäker leverans. På AddPro samarbetar vi för att tillsammans nå både individuella och gemensamma mål.

Om du redan idag var en av våra kollegor på PCC skulle tre dagar kunna se ut såhär:

Igår startade du dagen med ett internt avstämningsmöte. Tillsammans med dina närmsta kollegor diskuterades pågående ärenden, hur fördelningen ser ut i gruppen och hur kan ni på bästa sätt hjälpa varandra för att få avslut på så många ärenden som möjligt. Ni diskuterar även införandet av nya kunder och vem och hur dessa skall hanteras i samråd med Request managers. En stående punkt på agendan är bollade av idéer för att förbättra er vardag och gå från manuell hantering till automation. Här är PCC kravställare och era önskemål lämnas vidare internt. Dagen flyter på med orderhantering och samtal både internt och en hel del externa kunduppföljningar. Efter lunch har du ett möte tillsammans med ansvarig säljare och en av våra kunder för att följa upp föregående månads order och leveranstider.

Idag brygger du en god kopp kaffe och påbörjar dagen med att gå igenom dina restorder. Du ringer våra distributörer för uppdateringar alt kontrollerar status via distributörernas webshopar. Detta kan resultera i att beställningar skall läggas om mot ny distributör som har tillgång. All ny information uppdateras i NAV och våra kunder uppdateras via nya ordererkännanden digitalt. Därefter hanterar du inkomna printlarm. Sedan är det dags för lunch och hela gänget passar på att ta en skön lunchpromenad utmed vattnet i direkt anslutning till kontoret. Idag har de flesta med sig matlåda som ni efter promenaden äter tillsammans på vår härliga balkong med en underbar utsikt över vattnet och Stora Essingen. Efter lunch återupptar du arbetet med att hantera inkomna ärenden

Imorgon kommer du börja dagen med ett snabbt avstämningsmöte i gruppen för att gå igenom pågående ärenden samt för att säkerställa återkoppling internt och till våra kunder. Förmiddagen fortsätter med orderhantering med tillhörande inköp. Du följer med ett gäng av våra säljare ut på lunch och ni promenerar upp till Alviks torg där du också passar på att utföra några ärenden efter lunchen. Det är fredag och det är dagen då genomgång av faktureringsförslaget skall utföras. Du påbörjar jobbet efter lunch och gå även igenom frågeställningar kring prisavvikelser och andra frågor från vår ekonomiavdelning.

Därefter uppdaterar du intern dokumentation kring våra kunder vilket även resulterar i uppdatering i kundernas webshopar. Det är produkter som utgått och skall ersättas och därmed skall produktpaket ändras och uppdateras. Eftersom det är fredag har en kollega köpt in lite fikabröd så vid tre samlas kollegorna på en gemensam fika. Ni pratar om veckan som gått och vad som kan förbättras till nästa vecka, blandat med vad alla ska göra i helgen.

Vad vi tror om dig hittills

För att trivas i rollen hos AddPro behöver du inte tidigare ha arbetat i IT-branschen, men har du ett intresse för teknik är det en bonus. Vi välkomnar dig med ett administrativt sinne, som under flertalet år har arbetat med orderhantering och du som har en djup känsla för service. Hos oss får du möjlighet att själv påverka din utveckling i den riktning du väljer, vi söker därför dig som vill utvecklas i din roll och kan lyfta blicken och hjälpa oss att se nya möjligheter. Vi tror att du trivs i att jobba i ett högt tempo och kan hantera flera processer som överlappar varandra. Vi tror att du har erfarenhet från något av följande områden:

- Tidigare erfarenhet av innesälj/backoffice arbete
- Kunskap och kompetens inom order/lager/fakturering
- Tidigare erfarenhet av arbete i affärssystem och då gärna Dynamics NAV


Det här erbjuder vi dig

- Flexibilitet i arbetet - på riktigt
- Stora utvecklingsmöjligheter - i den riktning du själv väljer
- Samarbete och god teamkänsla
- Fräscha och härliga kontorslokaler i Alviks strand


The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D

Redo att prata drömroll?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist (mailto:amanda.lundvall@addpro.se) eller skriv din fråga i dialogrutan bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-04-29 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


Junior säljare

25 november 2024

25 november 2024