OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikativ logistikplanerare till fordonsföretag
Har du arbetat med att utveckla arbetsprocesser, har gymnasieexamen samt god kunskap i MPS-system som SAP och Officepaketet främst Excel? Skulle du dessutom beskriva dig som analytisk, noggrann och strukturerad? Då har Randstad rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en logistikplanerare till ett attraktivt fordonsföretag i Växjö.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Växjö
Omfattning: Heltid 7.30-16.30, start i juni till och med 30 september (med möjlighet till förlängning).
Arbetsbeskrivning:
Här arbetar du i ett öppet kontorslandskap med trevliga kollegor. Arbetsplatsen har en fin miljö med egen restaurang och gym. Som Inbound logistics planner har du ett övergripande ansvar för materialtillgängligheten till interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen och hemtagnings-metoder liksom utveckling av de interna processerna.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta;
• daglig bevakning av sitt sortiment, problemlösning samt utveckling av hemtagningsmetoder.
• utveckling av leverantörer, ledtidsreduktion liksom arbeta med att skapa ständiga förbättringar i alla delar av processerna.
Kvalifikationer:
Här behöver du ha:
• gymnasieexamen
• erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av arbetsprocesser.
• goda kunskaper i MPS-system och med fördel i SAP samt god kunskap i Officepaketet främst Excel.
• god svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person tror vi att du är analytisk, noggrann och strukturerar liksom trivs i en roll där du kan hålla reda på många detaljer och samtidigt ha ett helhetsperspektiv. Skulle du även säga att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga samt är uthållig, initiativtagande och har lätt för att skapa nya kontakter. Vill du ha en roll där du kan få en personlig utveckling, är detta den rätta tjänsten för dig.
Vi ser det som plus (ej krav) om du har insikt i lean manufacturing, erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp samt gärna högskola eller YH inom logistik/inköp.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-05-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Daniel Svensson | daniel.svensson@randstad.se [ mailto:daniel.svensson@randstad.se ] | Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström