OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på och engagerad av utvecklingen inom HR och löneområdet? Digitaliseringen, hur påverkar det? Vilka är de kommande trenderna? Hur kan vi effektivisera administrationen? Om du liksom vi går igång på dessa frågor så erbjuder vi dig en spännande utmaning!
Hogia HR Products ansvarar i Hogia-gruppen för att driva utveckling av mjukvara inom HR och lön.
Vi har en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Just nu pågår Hogias största satsning på produktutveckling någonsin, med utveckling av nästa generations molnprodukter.
Om tjänsten
Vi söker en produktspecialist med inriktning mot kommunikation och marknad. Det innebär att du blir ansvarig för vår utåtriktade kunskapsspridning via webb och nyhetsbrev, är drivande i forum och informationskanaler som är viktiga för oss och agerar ambassadör för kunskapsspridning inom HR området både internt såväl som externt. I rollen som produktspecialist driver du utvecklingen av nya produkter samt förvaltar och kvalitetssäkrar befintliga produkter. Det är en kombination av att självständigt driva och definiera idéer om vad vi ska göra samtidigt som du har flera kollegor som bollplank och arbetar sedan tillsammans med teamet av utvecklare och testare för att utveckla produkterna vidare. När ett produktutvecklingsbeslut är taget så tar du vid. Hur ska det implementeras? Hur gör vi det smartast? Du sätter upp delmål, koordinerar och balanserar olika rollers viljor och synpunkter. Du blir kittet mellan alla discipliner inom utvecklingsteamet.
Vad är det bästa med att jobba på Hogia? Så här säger vår bolagschef Lina Stenback:
– De fantastiska människorna! Vi verkar i en familjär, välkomnande och mycket omtänksam verksamhet. Den magi som uppstår när dessa olika människor delar samma passion och yrkesstolthet är oslagbar. Utvecklingsmöjligheterna är strålande och mångfacetterade. Vill du ha en bredare roll, djupare kunskap eller ta ett större ansvar? Allt är möjligt!
Vem är du?
Vi tror att du har flera års praktisk erfarenhet av lönesystem. Kanske har du arbetat inom löneområdet som administratör eller som konsult. För att trivas och komma till sin rätt i rollen behöver du vara nyfiken, innovativ och ha förmågan att omvandla det till konkreta handlingar. Du tycker att det är roligt att skriva, har en talang för kommunikation och uttrycker dig enkelt, positivt och tydligt samt har förstålse för hur informationen bör anpassas för olika kanaler och målgrupper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsarbete.
Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vill du veta mer om Hogia? Följ oss på Linkedin, Facebook och Instagram för att få en inblick i vår vardag.
Om Hogiagruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.
Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.
I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.
Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.
Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Linda Falk, rekryterare
0303-68893