OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VÄLKOMMEN TILL FLENS KOMMUN - SÖRMLANDS HJÄRTA!
I Flens kommun ska alla känna sig välkomna. Här är det enkelt och stimulerande att bo, leva och verka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Med hjärtat på rätt ställe kan alla göra skillnad.
Flen fortsätter utvecklas och nu behöver vi dig som vill bidra med engagemang och härlig energi vid formandet av vårt nya Kontaktcenter. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, besökare och företagare genom professionellt och respektfullt bemötande.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt utgår från vår värdegrund; jag bemöter alla med respekt och omtanke utifrån alla människors lika värde; mitt arbete ska kännetecknas av öppenhet, ansvar och kvalitet; jag är stolt över vårt arbete och verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer spela en viktig roll i utvecklingen av det nya Kontaktcenter som ska startas upp under hösten 2020. Kontaktcenter är ansiktet ut till kommunens medborgare, besökare och företagare med uppdrag att ge service och information om kommunens olika verksamheter och tjänster. Det kan handla om allt från ansökan om bygglov och skolplats, frågor om hemtjänst och komvuxkurser till anmälan av fel och synpunkter.
Som ledare av ett team på fem kommer du vara med och utforma nya effektiva arbetssätt för att ge bättre och snabbare service till kommunens invånare. Kontaktcenter både avlastar och stöttar verksamheterna i kommunen och är en del av verksamhetsutvecklingen för hur vi tillsammans möter våra medborgare, besökare och företagare på bästa sätt. Som en självklar del av teamet ger du även service och information om kommunens olika verksamheter och tjänster.
En viktig del av ditt arbete är att säkerställa att informationen på kommunens hemsida är aktuell och pedagogisk. Du kommer både författa texter själv som korrekturläsa och publicera texter genom vårt hemsidesverktyg. Även spridning av information via andra kanaler som Facebook ingår i ditt uppdrag. Allt sker självklart i nära samarbete med kommunens olika verksamheter.
EGENSKAPER
Vi söker dig som är van att leda och fördela arbetet i en grupp och vågar ta snabba beslut om det behövs. Du har ett coachande förhållningssätt och eftersträvar en medskapande kultur i ditt arbetslag. Du är van att jobba med uppföljning och analys av nyckeltal och servicenivåer.
Kommunikation är ett stort intresse och du vet vilka kanaler som lämpar sig bäst för att nå ut med olika budskap. Du tycker om att författa pedagogiska texter och har antagligen arbetat med verktyg för webbpublicering tidigare.
Vidare kännetecknas du av en förmåga att ta initiativ och hitta lösningar. Du trivs i en miljö präglad av utveckling och tidvis högt tempo. Du är prestigelös och orädd för att “hugga i” där det behövs och motiveras av att leverera hög kvalitet.
KVALIFIKATIONER
Du har gedigen erfarenhet av att leda andra, har goda kunskaper om effektiv användning av olika kommunikationskanaler, är skicklig på att författa texter och har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom t.ex. kommunikation eller statsvetenskap, arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och god kunskap om användarvänlighet på webb.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN SENAST 2020-05-24