Kommunikativ samordnare med strategiskt och operativt ansvar (vikariat)

Kommunikativ samordnare med strategiskt och operativt ansvar (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en medarbetare som vill vara med och ta fram digitala riktlinjer.  Detta inkluderar bl.a. införandet av ny visuell identitet, genomföra översyn av färdtjänstens webbplatser mws fokus på digital tillgänglighet men också verksamhetsnära uppgifter som framtagande av kommunikationsenheter  i nära samarbete med kommunikationsenheten. Under 2021 får färdtjänsten ett nytt IT- system vilket innebär att du ansvarar för sammanhållning av olika kommunikationsaktiviteter. Som samordnare rapporterar du direkt till sektionschef samt samverkar och ha stöd från medarbetare vid trafikförvaltningens kommunikationsenhet.
Du får bland annat jobba med:
Ta fram digitala riktlinjer för färdtjänsten
Implementera en ny visuell identitet för färdtjänsten
Digital tillgänglighet av färdtjänstens digitala kanaler
Ta fram kommunikationsmaterial.
Sektion färdtjänst består av medarbetare med olika kompetenser och inriktningar. Vi arbetar med allt ifrån att följa upp avtalen med leverantörer till att bevilja tillstånd för färdtjänstansökningar och däremellan hantera resenärens resor och kommunikation med resenären. Vårt viktigaste uppdrag är att tillsammans leverera resor till våra färdtjänst- och sjukresenärer och samtidigt erbjuda en bra service gällande kommunikation och information. Detta vikariat är på heltid och löper tom 31 mars 2022. 

Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.  
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.

Fler förmåner som anställd:
SL Access-kort
Löneväxling till pensionen
Flextid
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.

Vad vi söker efter
Vi söker dig  med kompetens inom digital verksamhetsutveckling, men också analog och gärna i kombination med kunskap om tillgänglighet för personer med funktionsvariationer. Du har förmåga att fånga ett övergripande perspektiv av kommunikationsmål och insatser och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt.
Vidare har du:
Erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling och kravställning
Erfarenhet av att ta fram och implementera kommunikationsaktiviteter
Kunskap om tillgänglighetsarbete
Utformningen av strategin och framtagningen av nya kommunikationskanaler ska ske genom kunddriven utveckling. Detta för att identifiera och inkludera våra användares behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med webb, appar, talsvar och chattar. Uppdraget innebär  både stort eget ansvar, men även säkerställande av att kommunikationsstrategin följer de riktlinjer för profilering som är framtagen för trafikförvaltningen i stort. Det innebär att vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga.
Färdtjänsten styrs av Färdtjänstnämnden, därför är erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.
Startdatum enligt överenskommelse

Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ulrik Waldau, tfn 08-686 38 88. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-686 36 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 30:e mars. Vi ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-686 3706
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88

Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.

Nyckelord: tillgänglighetsarbete, kommunikationsaktiviteter, strategisk verksamhetsutveckling

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


IT-samordnare

25 november 2024

Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024