Kommunikativ samordnare som kan driva komplexa uppdrag

Kommunikativ samordnare som kan driva komplexa uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vill du leda eller samordna uppdrag där många olika organisationer tillsammans ska leverera ett gemensamt värde? Har du erfarenheter av digitalisering inom offentlig förvaltning? Ta då chansen att vara med och påverka utvecklingen av det digitala offentliga Sverige!

Om jobbet

Nu söker vi en samordnare till leveransområdet Digital utveckling, läs mer om enheten och DIGG här.
Som samordnare kommer ditt jobb vara att få personer från olika offentliga aktörer att tillsammans leverera framgångsrika resultat. Du kommer arbeta i ett team på DIGG som arbetar med samordning av digital utveckling inom regeringsuppdrag kring grunddata, informationsutbyte, öppna data, datadriven innovation och Single Digital Gateway. Du kommer att driva vissa eller delar av dessa, eller ytterligare uppdrag inom offentlig förvaltnings digitalisering. 

Det innebär bland annat att:


• Samordna och driva regeringsuppdrag
• Samordna utvecklingsprojekt eller uppdrag i samverkan där många olika aktörer deltar
• Delta i och driva samordningsuppdrag nationellt och inom EU
• Skapa struktur för att samordna samverkan
• Kommunicera muntligt och skriftligt för att få med dig människor, ibland inför många åhörare på svenska och engelska

Om dig


För att lyckas och trivas i det här jobbet behöver du kunna leda, planera och samordna uppdrag. Du behöver komma analysera och utreda komplexa frågeställningar, samt dokumentera och presentera dessa. Du behöver kunna leda workshops och kunna metoder för utvecklings- och förvaltningsstyrning samt ha kunskaper i agila arbetssätt. Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Det innebär att du kan producera rapporter och annat skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du behöver kunna presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl internt som externt. I rollen är det viktigt att du kan förstå den offentliga förvaltningens verksamheter och digitaliseringens möjligheter att utveckla dessa. Vidare söker vi en person som kan hugga tag i och driva frågor som inte alltid är tydliga och som kräver samarbete mellan personer med olika kompetenser.

Du har varit projektledare, uppdragsledare eller annan operativ ledare för tvärfunktionella grupper. Du har arbetat i samverkan mellan olika organisationer. Du har erfarenhet av att leda och samordna uppdrag samt vana av att ta dig an nya uppdrag. Du har erfarenhet av arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.

Har du dessutom erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, av uppdrag som beställare och har tidigare arbetat med regeringsuppdrag eller motsvarande är det meriterande.

Du har en akademisk utbildning om minst 3 år eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder

DIGG är liten myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundvall men annan placeringsort kan diskuteras.
Resor förekommer och antal kan variera över tid
Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 31 maj 2020.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Viktoria Hagelstedt på tel 010 484 73 26. Fackliga kontaktpersoner är Petra Kanon, Saco och Åsa Fridholm, ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024