Kommunikativ verksamhetsutvecklare

Kommunikativ verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla en växande digital infrastruktur som effektiviserar mötet med myndigheter? Trivs du i en miljö som präglas av nytänkande och kreativitet? Har du kunskap och erfarenhet av att ta fram och arbeta efter processer och rutiner? Då är det här jobbet något för dig!

Om jobbet
Du kommer att bli en av våra nyckelpersoner inom leveransteamet Digital identitet. Digital identitet är ett komplext område där teknik, juridik och kommunikation utgör lika viktiga delar. Området är mycket aktuellt och kräver ständiga förändringar och anpassning, inte minst utifrån behoven i offentlig förvaltnings e-tjänster.  Du kan därför räkna med att delta i många spännande arbeten både nationellt och internationellt. Leveransteamet tillhör leveransområdet Digitala tjänster som idag ansvarar för arbetet med digital post, digital identitet, e-handel och digital inkludering.

Förutom att delta i det löpande arbetet inom området kommer stort fokus initialt ligga på att utveckla processer och rutiner inom området. Du kommer att driva och/eller delta i arbetet med att förvalta och utveckla regelverk och specifikationer. Din roll kommer vara varierande och i den ingår också att delta i omvärldsanalyser och utredningar, delta i kommunikationen inom området genom att ta fram presentationer, webbtexter och annan kommunikation. Du kommer att ingå i samarbeten med både offentliga och privata aktörer samt arbeta med att stötta offentliga och privata aktörer. 

Om dig
Samarbeten och samverkan är grundpelare för oss på DIGG, i vårt uppdrag och i våra arbetssätt. Att du är transparent och vill samarbeta med andra är därför en förutsättning för att trivas och lyckas väl i din roll. Du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Sist men inte minst har du gott omdöme, det vill säga du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och väger samman komplex information samt olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. 

Du har några års erfarenhet av kundorienterad verksamhetsutveckling där teknik, juridik eller säkerhet är centrala områden. Du har både erfarenhet av och kunskap om att ta fram och arbeta efter processer och rutiner. Du är van att analysera olika typer av material och gör obehindrat analyser och olika typer av utredningar. Du kan uttrycka dig mycket bra på svenska i tal och skrift och kan ta fram skrivet material av olika typer, tex rapporter, webbtexter eller power point-presentationer av god kvalitet. Eftersom vi har många internationella kontakter behöver du även kunna uttrycka dig mycket bra på engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av området Digital identitet eller identitetsfrågor i allmänhet ser vi det som meriterande. 

Du har en akademisk utbildning med en relevant inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en liten myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall, har arbetsplatser i Stockholm och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Det här är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Resor förekommer och antalet kan variera över tid. Placeringsort är Sundsvall.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är den 23 februari 2020.



Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Lotta Hämäläinen på tel 010-484 73 48. Fackliga kontaktpersoner är Jan Bergdahl, Saco och Åsa Fridholm, ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

Expert Consultant

Expert Consultant

18 november 2024