OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Sektionen Student och utbildning ger service och administrativt stöd inom utbildningsområdet samt verkar för en god studiemiljö. Sektionen ger stöd till studenter i form av studenthälsa, studievägledning, handledning i studieteknik och akademiskt skrivande samt handläggning inför beslut om pedagogiskt stöd till studenter med funktionsnedsättning. I sektionens ansvarsområde ingår antagning, examensutfärdande och studiedokumentation med dess stödsystem. Dessutom arbetar sektionen med att utvärdera och utveckla metoder för kvalitetssäkring av universitetets utbildningar. Både det europeiska centret för SI-PASS (samverkansinlärning) och den regionala SI-plattformen är verksamheter inom sektionen.
Sektionen är systemägare för flera studieadministrativa stödsystem bl a Lubas och SUNET Survey. Sektionen har även ett lokalt systemansvar för Ladok, antagningssystemet NyA samt för administration av Högskoleprovet. Sektionen består av ca 90 medarbetare organiserade i avdelningarna Antagning, Examen, Studieadministrativa system, Kvalitet och utvärdering, Studiestöd och vägledning samt Studenthälsan.
Arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör inom Sektionen student och utbildning vid Lunds universitet arbetar du med kommunikation för sektionens verksamhetsområden och ansvarar för samordning av kommunikation till universitetets studenter.
Du arbetar operativt med sektionens externt riktade kommunikation via webbsidor och strategiskt genom framtagande av kommunikationsaktiviteter eller kommunikationsstrategier för etablering av nya funktioner på sektionen, exempelvis inom kvalitetsområdet och studentrelaterade frågor. I uppdraget ingår också att bevaka till sektionen inkommande ärenden. Funktionen är placerad på avdelningen Kvalitet och utvärdering.
Kvalifikationer
Krav
- kandidatexamen inom Strategisk kommunikation och digitala medier
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal, skrift och textbearbetning
- god datorvana och goda kunskaper inom Adobe InDesign och arbete med webb
- erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier, både operativt och strategiskt
- tidigare erfarenhet av arbete inom Lunds universitet och kommunikationsstöd till utbildningsadministration
- erfarenhet av Lunds universitets kvalitetssystem
- god social kompetens samt kunna arbeta både självständigt och i team
Meriterande
- erfarenhet av arbete med tillgänglighetsdirektivet
- vana att arbeta mot deadlines
- erfarenhet av att arbeta med och kommunicera med studenter
- erfarenhet av att driva egna projekt
- tidigare erfarenhet av arbete inom sektionen
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.