OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-Ett jobb med plats för kreativitet
Krokoms kommun växer och vi vill växa ännu mer. Vårt mål är att vi ska ha minst 16000 invånare år 2030. Nu söker vi en kommunikatör som vill jobba strategiskt och operativt med målet att bidra till att fler väljer Krokoms kommun, både som medborgare och medarbetare
En dag på kommunikationsavdelningen
Du ingår i en centralt placerad kommunikationsavdelning som idag består av tre personer, snart fyra. Avdelningens uppgift är att stötta förvaltningarna i deras kommunikationsarbete men också att utveckla kommunens kommunikation och kanaler.
Som kommunikatör arbetar du med allt från planering och genomförande av kommunikationsinsatser till strategisk rådgivning och mediekontakter. Du följer kommunens arbete på nära håll och fångar upp och bearbetar relevant information. Du skriver, filmar, fotograferar och publicerar och arbetar med utveckling av våra olika digitala kanaler.
Din kompetens
Vi söker dig som har en examen inom kommunikation alternativt journalistik eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Du har erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, både strategiskt och operativt, gärna i en politiskt styrd verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och är van att sätta mål, följa upp och genomföra förbättringar. Du är en skicklig skribent som samordnar så att ditt material hänger samman med övergripande budskap och är i linje med verksamhetens mål.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar med dem på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsorienterad, samt har ett konsultativt förhållningssätt. Vi ser att du som person är nyfiken, tar egna initiativ och kommer med nya idéer i samarbete med omgivningen.
Du är erfaren användare av Adobes programsvit som Photoshop, Indesign, Illustrator, Premiere, Acrobat samt Officepaketet. Du har erfarenhet av redaktörsarbete i ett modernt CMS, gärna Sitevision som är kommunens verktyg.
Du är erfaren användare av annonseringsverktyg för sociala medier där du kan ringa in målgrupper och följa upp genomförda kampanjer. I Krokoms kommun jobbar vi i Windowsmiljö.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.