OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningskontoret, HR & kommunikation
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Nu söker vi dig som vill vara med och lyfta kommunikationsarbetet i Västerviks kommun. Hos oss händer det mycket och du behöver snabbt kunna skifta mellan olika projekt, arbetsuppgifter, målgrupper och kanaler. Är du ute efter ett varierat arbete med många kontaktytor och har en förmåga att lösa det mesta som kommer din väg? Då kommer du trivas hos oss!
HR- och kommunikationsavdelningen ansvarar för att driva och utveckla kommunens centrala kommunikation. Vi tillhör ledningskontoret och är placerade i kommunhuset centralt i Västervik. Kommunikationsenheten består idag av två kommunikatörer, en kommunikationsstrateg och en presskommunikatör som rapporterar direkt HR- och kommunikationschef. Vi arbetar nära varandra, har roligt och hjälps åt.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos oss är stöttar du förvaltningarna i det praktiska och strategiska kommunikationsarbetet. Här händer det mycket och du behöver snabbt kunna skifta mellan olika projekt, arbetsuppgifter, målgrupper och kanaler. Det är viktigt att du är en vass skribent som kan kommunicera komplexa saker på ett enkelt och tillgängligt sätt. Du har god känsla för text, bild och form och kan hjälpa till att producera kommunikationsmaterial av hög kvalitet i enlighet med kommunens grafiska profil.
I rollen som kommunikatör kommer du bland annat att:
• kommunicera nyheter, pressmeddelanden och samhällsinformation i våra kommunövergripande kanaler
• ge rådgivning, stöd och utbildning till kommunens chefer och medarbetare inom kommunikation
• fotografera och producera kortare filmer samt stödja övriga medarbetare i rörlig media
• samordna och leda kommunikationsaktiviteter och projekt
• hantera oförutsedda händelser och kriser som kräver kommunikation
• föra dialog med medborgarna i sociala medier
Din Kompetens
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom media- och kommunikation, eller motsvarande som vi bedömer relevant. Det är viktigt att du är samarbetsorienterad och hellre ser möjligheter än hinder, hittar vägar framåt och kommer med egna initiativ och förslag. Du skapar teamkänsla och är genuint nyfiken på att både lära dig nya saker och att bidra till vår utveckling. Du ser dig själv som en kommunikativ relationsbyggare, lyhörd, strukturerad och prestigelös och har en god förmåga att förankra dina idéer.
Stämmer detta in på dig? Då är du välkommen att söka till en rolig, spännande och viktig tjänst!
Övriga krav
Körkort
Information
Tjänsten är ett vikariat på 3 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten kan komma att tas i anspråk för intern rörlighet.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.