OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södermanlands län – den sköna lustgården med bovänliga miljöer – belägen centralt i Mellansverige. Länsstyrelsen har en mängd vitt skilda arbetsuppgifter – ingen annan statlig myndighet har så stor bredd i verksamheten.
Vi arbetar med samhällsplanering, infrastruktur, näringslivsfrågor, miljön i vid bemärkelse, sociala frågor och svarar också för tillsyn och utfärdar föreskrifter inom en rad olika områden.Tjänsten är placerad i Staben. Staben ansvarar för stöd till länsledningen i form av kommunikation, administration och allmän service kopplat till ledningen av myndigheten, samt länsledningens externa aktiviteter och kontakter. Staben har även ansvar för Länsstyrelsens verksamhetsplanering och årsredovisning samt olika beredningar och utredningar. Enheten leds av informationschefen.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör på Länsstyrelsen i Södermanland får du möjlighet att vara med och utveckla myndighetens interna och externa kommunikation. Tillsammans med kommunikationschefen och en webbansvarig stöder du länsstyrelsens medarbetare, enhetschefer och länsledning i kommunikationsfrågor.
Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikation. En av dina arbetsuppgifter kommer inledningsvis att vara att ta fram en strategi och plan för att utveckla Länsstyrelsens medverkan i sociala medier. Du kommer också att skriva texter för olika kanaler, arbeta med utveckling och uppdatering av webb och intranät och du kommer att medverka i att planera och ta fram informationsmaterial till olika möten och sammankomster.
Dina kvalifikationer och kompetens
Vi söker dig som har en akademisk examen i media och kommunikationsvetenskap eller annan likvärdig utbildning.
Du har kunskap och erfarenhet av att utveckla och arbeta med sociala medier. Du är en skicklig skribent med förmåga att formulera och strukturera texter på ett tydligt och begripligt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i komplexa frågor, identifiera målgruppernas behov och formulera budskap. Det är bra om du behärskar enklare grafisk formgivning och webb-publicering. Har du erfarenhet av projektledning är det meriterande för tjänsten.
Du är kreativ, självgående och har en god pedagogisk förmåga. Du har vana att förmedla och lära ut både tekniska och teoretiska kommunikationsfrågor. Vi ser gärna att du har ett brett samhällsintresse.
Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, och kräver att du är duktig på att samarbeta och att skapa goda relationer.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning.
Information
Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling.
Läs mer om länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/sodermanland.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Diarienummer: 112-1647-2014
Sista ansökningsdatum:
Ansökan
För underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringsystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande
Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Aronsson, Funktionschef
0102234000
Rune van den Brink, ST
0102234000
Christofer Cromnow, SACO
0102234000
Jenny Rondahl, Funktionschef
0102234000
Ann-Sofi Blomkvist, Kommunikationschef
0102234204
Jenny Rondahl, Funktionschef
0102234000
Lars Jonsson, beredskapsdirektör
010-2234000
Åke Johansson, länsantikvarie/funktionschef
010-2234000
Torbjörg Sekse, länsarkitekt/funktionschef
010-2234000
Ulrika Lundberg, Chef
0767-747 799