OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör i Skinnskattebergs kommun arbetar du med att forma och förmedla kommunens budskap. Du står för planering, utformning, spridning och uppföljning av informations- och kommunikationsinsatser både interna och externa. Som kommunikatör jobbar du både strategiskt och operativt med kommunikationen i kommunen. Strategiskt arbete kan handla om att arbeta efter framtagna långsiktiga kommunikationsplaner och strategier. Operativt arbete kan handla om att producera informationsmaterial, skriva och publicera för organisationens webbplats, ansvara för redaktionellt innehåll i sociala medier och skriva pressmeddelanden.
Du är även den som leder och stöttar verksamheterna i deras kommunikationsinsatser. Vi ser just nu över möjligheterna att omstrukturera vår webplats för skinnskatteberg.se, där kommer du att ha en viktig roll i det kommande arbetet med att genomföra ett sådant projekt.
Kvalifikationer
Du har en utbildning på högskolenivå inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikationsfrågor. Du har stor vana av att arbeta med digital kommunikation, med tydligt fokus och ansvar för redaktionellt innehåll och utveckling av digitala kanaler samt sociala medier. Du besitter hög kompetens i att kommunicera via web och social media, både ur ett kommunikativt språkligt och tekniskt perspektiv. Du har goda kunskaper i Adobe Creative Cloud-programmen, främst InDesign och Photoshop.
Meriterande är erfarenhet av arbete i en kommunal organisation samt goda kunskaper i CMS- verktyget worldpress. Då efterfrågan på rörlig bild ökar är det ett plus om du har kunskap av att filma och klippa enklare filmer. Som kommunikatör är du väl förtrogen med lagstiftning inom informationsområdet. Informatör/Kommunikatör - erfarenhet efterfrågas. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan organisera, prioritera och leverera inom givna tidsramar. Du har god pedagogisk förmåga då arbetet innehåller utbildnings- och informationsinsatser. Som person är du självgående, tar ansvar för uppgifter samt strukturerar och driver dina egna processer. God samarbetsförmåga präglar din personlighet. Du har även en hög språklig, analytisk förmåga samt producerar text av hög kvalitet.
Körkort B är ett krav.
Övrigt
Vikariatet är på heltid och beräknas pågå ca 1 år. Tillträde 2022-02-01 eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115