Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


I Östersund finns ca 11 000 bostäder som upplåts som hyresrätt, varav över 5 100 ägs av Östersundshem som är Östersunds kommuns bostadsföretag. Bostäderna finns i centrala Östersund, Frösön, Odensala, Körfältet, Torvalla, Brunflo, Lit, Häggenås, Tandsbyn och Fåker. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser.
Läs mer på www.ostersundshem.se.

Arbetsbeskrivning
Som kommunikatör på Östersundshem arbetar du med både den interna och externa kommunikationen. Du ansvarar för kommunikationskanaler så som intranätet, hyresgästtidningen och Facebook. Du arbetar även med till exempel hemsidan och nyhetsbrev. Du uppdaterar, skriver texter och driver projekt inom dessa områden.

Andra viktiga uppgifter som ingår i rollen är att jobba med företagets säljinriktade kommunikation, vilken ska spridas både internt och externt, samt utvecklingsarbete av nylanserade kommunikationsprojekt som till exempel nytt intranät och rabattkort för hyresgästerna.

Har du kunskap inom mediaproduktion och layout kan även det bli en del av dina arbetsuppgifter.

Tjänsten är initialt ett vikariat under ca ett år, med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från tidigare kommunikationsarbete, till exempel från en roll som kommunikatör, produktionsledare, produktchef eller motsvarande.

Du är en mycket van skribent och bra på att arbeta med säljande kommunikation. Du tycker om att driva projekt och utvecklingsorienterat arbete samt har god erfarenhet av de arbetsuppgifter som beskrivs ovan.

Du har tidigare arbetat i Sharepoint och Wordpress (eller annat webbpubliceringsverktyg). Det är meriterande om du har kunskap inom Adobeprogrammen (InDesign, Illustrator och Photoshop), mediaproduktion, tidningsproduktion och/eller bostadsbranschen.

Som person är du social, strukturerad, driven och initiativrik samt brinner för god kommunikation och sälj.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 27 april.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 april 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Communication Leader

1 november 2024

25 november 2024

21 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024