OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad Kommunikatör som är genuint nyfiken på andra människor? Har du precis som vi, business in mind and people at heart? Här är möjligheten för dig som vill arbeta operativt i en övergripande roll med kommunikation, men med extra fokus på internkommunikation.
I Lantmännens koncern är det Lantbruket som är hjärtat och som utgör vår kärnverksamhet. Med lantbruket som bas har vi byggt den breda affär som koncernen består av idag. Lantmännen har en unik värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord varje dag.
Det här kommer du att göra
Du kommer att vara en del av vårt kommunikationsteam inom division Lantbruk, bestående av fyra personer. Vårt uppdrag är att utifrån målgrupp skapa relevant innehåll, i rätt tid och kanal. En viktig del av vårt uppdrag är att kommunicera internt, för vilket du kommer att vara huvudansvarig. Du blir huvudredaktör för vårt intranät till vilket du skapar och publicerar innehåll, både i form av text och film. Du ansvarar också för att utbilda andra redaktörer och bistår med kommunikationsinsatser i interna projekt. Förutom intern kommunikation kommer du också arbeta med marknadskommunikation nära våra affärer och då producera tryckt och digitalt marknadsföringsmaterial samt projektleda mässor och event.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
- Kunskap och erfarenhet inom intern- och marknadskommunikation
- Med fördel erfarenhet av att producera enklare filmer
- Erfarenhet av både print och digital kommunikation
- Erfarenhet av projektledning inom kommunikation
- Vana av att arbeta i Office 365-paketet samt med fördel programmen i Adobe creative cloud
Du är:
- En duktig skribent/copywriter – säker på rubriker, korta budskap samt längre texter
- Operativ och driven, och hugger tag i varierande arbetsuppgifter
- Nyfiken på människor och att lära dig mer om svenskt lantbruk
- Engagerad och gillar att jobba i team och gränsöverskridande inom organisationen
- Modig och vågar att utmana
- Bra på att prioritera och skapa planer för när saker ska bli gjorda, samtidigt som du är den som ser till att det blir gjort
- Självgående med förmågan att själv organisera din arbetsdag och utnyttja tiden effektivt
Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Som kommunikatör kan vi erbjuda dig ett utvecklande arbete där du blir en viktig del i vårt team. Vi ser mångfald som en viktig fråga och vill att alla ska känna sig inkluderade. På Lantmännen arbetar vi aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast den 29/11. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Johanna Olsson, johanna.olsson@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.