OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges Radio Förvaltning (SRF) är ett serviceföretag som ansvarar för gemensamma service- och stödfunktioner för de tre programbolagen SVT, Sveriges Radio och UR. SRF ägs av de tre programbolagen och är bland annat ägare av de fastigheter där SVT, SR och UR bedriver programverksamhet. Företaget har cirka 60 medarbetare.
Vi söker nu en driven kommunikatörer till avdelning Tele. Vi har i uppdrag att hantera olika former av publikkontakter och bemanna växeln samt att stödja redaktioner på programbolagen. I kommunikatörsgruppen arbetar 22 kommunikatörer och ett 15-tal behovsanställda.
Arbetsuppgifterna förändras i snabbt tempo och kontakten med publiken sker i allt större utsträckning i kanaler som sociala medier, mail och webbforum. I viss omfattning arbetar vi ute på programbolagens redaktioner. Växeln är öppen dygnet runt året runt och som kommunikatör arbetar du på skift enligt fastlagt schema.
Arbetets karaktär ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Arbetet kan periodvis vara pressande och du måste kunna hantera krävande samtal. Ensamarbete förekommer vilket ställer krav på att kunna arbeta självständigt under eget ansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantera samtal till den koncerngemensamma växeln och en intern servicedesk som stödjer programbolagens redaktioner.
Besvara, hantera och sammanställa synpunkter, frågor och andra ärenden som kommer till programbolagen via telefon, mail, sociala medier och webbforum.
Hantera biljettbokningar och förfrågningar till Berwaldhallen.
Aktivt delta i utveckling- och förändringsarbete på enheten.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa hög tillgänglighet, tillit och nöjdhet, med fokus på att lösa ärenden direkt.
Arbeta aktivt med att skapa goda relationer, där du informerar och inspirerar de som söker kontakt med programbolagen men också med våra uppdragsgivare.
Bakgrund och kvalifikationer
För att passa som kommunikatör hos oss behöver du ha ett genuint intresse av att ge service till publiken och medarbetare. Vidare är du ansvars- och initiativtagande, har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar och i grupp. Du kan arbeta i varierande tempo och klarar av att prioritera samt hålla fokus trots många parallella frågor. Du är allmänbildad och har intresse för nyheter, kultur- och samhällsfrågor samt Public Service och/eller journalistik.
Vidare har du:
Erfarenhet av servicearbete samt vana att arbeta med telefon, mail och sociala medier som arbetsredskap, gärna från arbete i växel eller på kundtjänst.
Erfarenhet av att moderera sociala medier.
Kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av telefonist/kontaktcentersystem.
Utbildning i samtalshantering och kommunikationsteknik eller motsvarande.
Kunskap i hantering av krävande samtal som telefonist eller motsvarande.
God kommunikationsförmåga och kan anpassa budskap efter mottagare och situation.
Behärskar såväl svenska som engelska verbalt och skriftligt.
Meriterande kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Skriva text för webben.
Erfarenhet av att ha medverkat i eller drivit förändringsuppdrag inom kundtjänst/kontaktcenter.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på schemalagd arbetstid 36,5 timmar/vecka.
Vill du veta mer
För frågor kring tjänsten kontakta Åke Gustafsson, avdelningschef, 08-7847957, ake.gustafsson@srf.se
Fackliga frågor besvaras av Stina Carlsson SACO, 08-7841537, Bengt Nordström SJF, 08-7842076 samt Anders Blom Unionen, 08-7845400.
Välkommen med din ansökan som innehåller CV och personligt brev, senast 6:e mars till helene.carlberg@srf.se