OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Kommunikationsavdelningen i Region Kronoberg har idag 14 tjänster, fördelat på 19 personer. På avdelningen arbetar kommunikatörer, kommunikationsstrateger, webbspecialister, grafiska formgivare och pressekreterare. Arbetet leds av kommunikationsdirektören.
Tillsammans stöttar vi hela organisationen i såväl intern som extern kommunikation, strategiskt och operativt. Vårt övergripande mål är att bidra till att skapa en kommunikativ organisation.
En av våra kommunikatörer ska nu vara föräldraledig och vi söker en vikarie för henne.
Vi planerar ha intervjuer via Teams 6 och 7 april.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär huvudsakligen arbetsuppgifter inom vårt hälso- och sjukvårdsteam. Det handlar om att stötta hälso- och sjukvården med kommunikativa insatser, och kan innebära allt ifrån att planera kommunikation som får effekt hos en viss målgrupp, till att producera olika typer av kommunikationsmaterial.
Just nu är hälso- och sjukvården inne i en stor förändring, genom införandet av nära vård. Det innebär bland annat förändrade arbetssätt, mer delaktighet för patienten och satsningar på digitala lösningar. Du kommer att få jobba med kommunikationsinsatser med koppling till nära vård, men tjänsten innebär också att hjälpa verksamheter inom hälso- och sjukvården när de behöver kommunicera internt eller externt.
Du jobbar ofta tillsammans med andra kommunikatörer, men kan också ha arbetsuppgifter som du själv ansvarar för.
Förutom uppgifter inom hälso- och sjukvårdsteamet kommer du att få bidra i andra arbetsområden som vi har på avdelningen, till exempel att göra kommunikationsinsatser i andra verksamheter inom regionen, eller jobba med innehåll till våra olika kanaler.
KVALIFIKATIONER
Du ska vara utbildad kommunikatör med examen på universitetsnivå eller motsvarande, och ha erfarenhet av kommunikativt arbete både internt och externt. Har du erfarenhet från hälso- och sjukvården är det meriterande.
Du behöver vara driven och kunna arbeta självständigt, men också tycka om att samarbeta, bolla idéer och hitta lösningar tillsammans med andra. Om du dessutom gillar att ha roligt på jobbet kommer du att passa perfekt hos oss!
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Malin Wass
HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath
Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog
Ordförande för revisionen Peter Löfström