OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikatör
Vi behöver nu förstärka vår verksamhet med en kommunikatör, både digitalt och analogt.
Arbetet går främst ut på att ta över all extern kommunikation vilket då innefattar SoMe, produkttexter, nyhetsbrev, produktlanseringar, dokumentation med mera.
Ska vi lansera en ny produkt, då skriver du texten!
Ska vi kommunicera något på Facebook? Det blir du som gör det!
Ny manual? Den skriver du.
Vilket innebär att du måste vara enormt duktig på Engelska, då det är språket vi jobbar mestadels i då vi befinner oss på en internationell marknad och våra kunder finns i princip överallt, jorden runt. Du skall även kunna jobba och hålla i mindre projekt.
I rollen som kommunikatör kommer du även ta fram presentationsmaterial, uppdatera och underhålla texter rörande villkor för garantier, frakter och dylikt. Du kommer även löpande uppdatera och utveckla produkttexter så att dom blir mer informativa och säljande.
Vi ser gärna att du har ett eget intresse i att hålla dig uppdaterad på de senaste inom digitala plattformar, digital kommunikation och vilka kanaler som finns där ute och var det finns anledning för oss att finnas. Har du även ett intresse för foto och redigering är det ett klart plus i kanten.
Krav
Extremt duktig på engelska i tal och skrift
Kunna prioritera och planera arbete både i närtid och framtid
Vara duktig på att formulera dig både pedagogiskt och försäljningsfrämjande
Inte hålla inne på idéer, för oss är det viktigt att det ventileras och diskuteras
Förkunskaper
Adobe CC (InDesign, Illustrator)
Slack eller annat projektplaneringsverktyg
PowerPoint, Visme, Keynote och liknande presentationsverktyg
VI ser gärna att du har någon form av utbildning och/eller erfarenhet inom detta då det är en kompetens vi rekryterar och tyvärr inget vi har någon möjlighet att själva lära ut. Du måste bidra med din kompetens och själv vara högst delaktig i hur rollen som kommunikatör utvecklas. Vi är i en väldigt expansiv fas just nu och det måste finnas båden en vilja och en förståelse för vad utvecklingen kan innebära.
Tjänsten är på heltid och lön enligt ök på plats hos oss här i våra lokaler på Bullerleden 9B i Boden. Det är en tjänst på plats och inte något som går att utföra på remote.
Om verksamheten
RJWCPowersports AB grundades 2008, i Boden. Vid det härlaget har vi representation i Nordamerika, Europa, Asien och Australien. Totalt har vi över +170 återförsäljare som säljer våra produkter regelbundet. Vi har egen utveckling för alla produkter vi gör och allt är vår egen design.
Vi är inte den största aktören på marknaden, men vi är ett företag som strävar efter att vara bäst i varje aspekt av vårt arbete. RJWC Powersports AB befinner sig just nu på en kraftig, men sund tillväxtresa. Vill du ta del av den resan, sök redan idag!
Praktisk information
Arbetet sker här på plats i Boden. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum. Ansökan sker via formuläret på vår hemsida och ska innehålla CV/Meritförteckning samt Personligt brev, har du referenser att dela redan nu så är det önskvärt. Ej kompletta ansökningar behandlas ej.