OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör består dina arbetsuppgifter av att tillsammans med dina kollegor på stadsledningskontorets område Kommunikation jobba med alla delar i områdets uppdrag. Du kommer att vara med och driva och utveckla vårt arbete med såväl den interna som den externa kommunikationen. Uppdraget innebär ett mångsidigt och praktiskt kommunikationsarbete under eget ansvar och i nära samarbete med kollegorna inom området.
Du kommer bland annat att genomföra projekt, möten, utbildnings- och informationsinsatser. I arbetet ingår också löpande kommunikationsarbete så som uppdateringar i sociala medier, webbplats och intranät. Du kommer till exempel att ha en viktig roll i införandet av stadens nya interna kommunikationsplattform det interna navet och vara Stadsledningskontorets förvaltningsredaktör för stadens externa webbplats goteborg.se. Vi planerar att införa kommunikatör i beredskap och du förväntas delta i detta arbete, vilket kommer att innebära viss jourtid
KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta som kommunikatör, gärna i offentlig sektor. Vi ser att du behöver ha erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera större kommunikationsinsatser och är trygg med att utbilda och leda större grupper. Du behöver också ha goda kunskaper i Office, Adobe och andra program för kommunikation, layout och redigering. Du är en skicklig skribent med hög digital kompetens.
Som person är du engagerad, serviceinriktad och får saker gjorda. Du trivs med att vara självgående och tar eget ansvar för ditt arbete. Du är en kommunikativ person som har förmåga att skapa goda relationer och trivs i en varierande arbetsroll.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som vi anser är värdefulla för uppdraget.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.