OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 500 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss på Trafikkontoret i Göteborg är det alltid mycket på gång, Vi har en bred och omväxlande verksamhet som innefattar allt från stadsutveckling och byggprojekt till serviceresor och beteendeförändring. Det är särskilt spännande nu eftersom stadens stadsutvecklande förvaltningar kommer att få en ny organisation. För att göra oss ännu starkare söker vi en driven och engagerad kommunikatör som har stor erfarenhet av lednings- och internkommunikation. Du kan se fram mot ett mycket omväxlande uppdrag på en kommunikationsavdelning som ligger i framkant.
Ditt uppdrag kommer att vara inriktat på att stötta förvaltningsledningen och bidra att hålla kommunikationen tydlig och högkvalitativ. Särskilt fokus kommer dock att ligga på att utveckla en kommunikativ organisation, som vi ser som nyckeln till en effektiv förvaltning där människor trivs och utvecklas. Det gäller inte bara under omorganisationen men också i de nya förvaltningar som kommer att växa fram under hösten. Staden har en tydlig inriktning mot ett kommunikativt ledarskap och en kommunikativ organisation så här har du stora möjligheter att använda ditt kunnande för att hitta nya vägar utvecklas inom detta område. Just nu pågår arbetet med att bygga dessa organisationer som denna tillsvidaretjänst ligger initialt på trafikkontoret för att sedan föras över till den nya organisationen.
Som kommunikatör hos oss kommer du att vara del av en stor, driven och erfaren kommunikationsavdelning. Vi lär mycket av varandra och du står aldrig ensam inför de utmaningar som ingår i arbetet. Om någon av oss står inför en besvärlig utmaning hjalps vi åt. Det betyder att vi söker någon som kan driva kommunikation på egen hand men samtidigt är en lagspelare. Detta blir särskilt viktigt när det gäller ledningskommunikationen. Du kommer att arbeta nära förvaltningens chefer och de har stort förtroende för våra insatser när det gäller både det långsiktiga arbetet och förmågan att hantera snabbt uppkomna situationer. Vår breda verksamhet påverkar staden på många sätt, så vi kan lova ett mycket omväxlande arbete. Det här en unik chans att använda din erfarenhet och kunskap så att den kommer till nytta för stadens alla boende, besökare och näringsliv.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med:
• Kommunikationsutbildning på högskolenivå.
• Minst 5 års erfarenhet av arbete med strategisk kommunikation.
• Office 365, publicering på webb och intranät.
Vi söker en driven kommunikatör med stor erfarenhet av yrket. Du behöver ha erfarenhet av lednings och internkommunikation tidigare, men vi fäster även stor vikt vid erfarenhet och personliga egenskaper. Det är avgörande att du både kan driva och fatta beslut själv samtidigt som du har en god förmågan att samarbeta. Vår kommunikationsavdelning präglas av optimism och framåtanda så vi räknar med att du också gillar få saker gjorda och att jobba i lag.
Digitala intervjuer på Teams kommer ske vecka 27.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.