OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och driven kommunikatör som tycker om att arbeta med såväl praktiska frågor som strategiska har vi uppdraget till dig. Uppdraget som är på en myndighet med ca 100 anställda beräknas starta den 1 september och löper t o m den 31 december 2022 på heltid med eventuell möjlighet till förlängning dock längst t o m den 30 juni 2023. Arbetsplatsen är i Solna.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i myndighetens kommunikationsenhet som består av 10 medarbetare. I uppdraget ingår det att ge chefer och medarbetare praktiskt och strategiskt stöd i interna och externa kommunikationsfrågor. Vidare ansvarar enheten för att det finns välfungerande och ändamålsenliga processer, system och metoder för att kommunikationen ska vara ett professionellt stöd. I ansvaret ingår utveckling och förvaltning av myndighetens webbplats, intranät och andra digitala kanaler.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I arbetsuppgifterna ingår det att ansvara för planering, genomförande och utvärdering av kommunikationsprojekt och kommunikationsaktiviteter. I arbetet ingår även rådgivning till enhetschefer och medarbetare i strategiska och operativa kommunikationsfrågor. Du kommer att arbeta operativt och ta fram innehåll och publicera detta på intranätet, extern webbplats och i sociala medier. Det kan också ingå att arbeta med pressfrågor som att skriva pressmeddelanden och hantera mediekontakter.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom kommunikation/media och har minst 5 års aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med kommunikationsplanering samt målgruppsanpassning och erfarenhet av att ha arbetat med strategisk kommunikation och publicering i digitala kanaler och sociala medier samt erfarenhet av pressarbete och medierådgivning.
Du har förmågan att hantera och analysera komplex information och kommunicera den på ett målgruppsanpassat och lättbegripligt sätt. Du är strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och lyhörd för verksamhetens behov. Du kan arbeta självständigt och är en god lagspelare och tycker om att samarbeta och skapa goda relationer.
Du har kunskaper i Sitevision eller liknande webbpubliceringsverktyg samt grundläggande erfarenhet av att arbeta i Photoshop och Acrobat Professional. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Om verksamheten
Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson