OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Beskrivning
Kommunikationsenhetens uppdrag är att stötta alla verksamheter med att kommunicera kommunens tjänster och service till invånare, medarbetare, besökare, företagare och andra.
Kommunikationsstödet innebär både strategiskt och praktiskt arbete i form av rådgivning, produktion och genomförande av kommunikationsinsatser. Idag är vi två kommunikatörer och en kommunikationschef som är centralt placerade i staben, i en enhet tillsammans med HR och Säkerhet.
Vill du arbeta med att skapa meningsfull kommunikation för att göra Kungälv till en attraktiv kommun för de som bor, verkar och vistas här? Då skulle du passa som kommunikatör hos oss. Välkommen med din ansökan redan nu!
Arbetsuppgifter
Vi söker en kommunikatör som ska stötta kommunens verksamheter med att planera, producera och genomföra olika kommunikationsinsatser. Du ser vad som behöver göras, upprättar kommunikationsplaner, genomför och följer upp. Du gillar det operativa kommunikationsarbetet och är själv innehållsproducent. Som kommunikatör skriver du texter för olika målgrupper, tar fram grafiskt material såsom foldrar och annonser enligt den grafiska profilen och skapar engagerande innehåll i form av text, bild och film till kommunens digitala kanaler.
Som kommunikatör hos oss ska du arbeta för att kommunikationen är tydlig, samordnad och bidrar till kommunens vision och uppsatta mål.
Vi erbjuder en arbetsplats i ett litet kommunikationsteam med ett stort uppdrag. Här får du ta ansvar och utveckla kommunens kommunikation inom alla verksamheter. Du har stor möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat stadshus och erbjuder bland annat flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning, till exempel inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning eller erfarenhet inom kommunikation som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska tidigare ha arbetat som kommunikatör och är van vid att ge kommunikationsstöd till chefer och medarbetare, gärna inom offentlig sektor.
Du ska kunna skriva enkelt, vårdat och begripligt på svenska för olika målgrupper. Dina kunskaper inom webbpublicering, formgivning, bildbehandling och filmredigering är goda. Sociala medier är ett viktigt arbetsverktyg som du behärskar väl. Du är även en skicklig innehållsproducent som har god förmåga att skapa målgruppsanpassat, begripligt och engagerande innehåll i text, bild och film. Det kräver att du kan hantera relevanta verktyg som EPI-server, Office-paketet och Adobepaketet.
För att trivas i rollen som kommunikatör ska du ta ansvar för att driva dina egna arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde och samtidigt kunna anpassa dig efter ändrade omständigheter. Rollen innebär samarbete med olika verksamheter, vilket innebär att du ska ha lätt för att skapa och underhålla relationer med dem du samarbetar med. Du ska kunna se till helheten, bidra med nytänk och kunna omsätta nya idéer till verklighet.
Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.