OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1700 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.
På Jordbruksverket arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet och erbjuder en god arbetsmiljö med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.
Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta i projektet Nationell Kompass för mat, dryck och lokal livsmedelskedja som är en del i arbetet för att öka produktionen av svenska livsmedel. Ditt uppdrag är att öka kunskapen hos och om mathantverksproducenter, småskaliga livsmedelsproducenter och måltidsturismföretag.
Viktiga områden för dig är:
• Strategisk planering. Hur når vi ut med vårt arbete och våra resultat? Vilka kanaler ska vi använda och när?
• Innehållsproduktion. Skriva artiklar, nyheter, lyfta fram goda exempel i såväl traditionella som digitala kanaler och medier.
• Förenkla och förpacka. I vår värld finns många rapporter, utredningar och underlag. Du behöver kunna fånga innehållet i dessa och paketera på intresseväckande sätt.
• Intresse för nya kanaler. Även om du inte behöver vara expert ser vi gärna att du känner dig bekväm med att göra enklare filmklipp för sociala medier och har ett intresse för podd.
Du kommer att ingå i ett team med fem personer och din placering kommer vara på Landsbygdsnätverkets kansli där det finns fler kommunikatörer. Du kommer också arbeta tätt tillsammans med kollegor från näringsutvecklingsenheten och kommunikationsenheten. Landsbygdsnätverket består av 120 organisationer och myndigheter och flera av dessa är involverade i och målgrupper för projektet.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är utbildad kommunikatör med några års arbetslivserfarenhet. Du har vana vid kommunikationsplanering och är bra på att uttrycka dig i text. Det är meriterande om du kan arbeta i webb-verktyget SiteVision samt har kunskap om lagen om digital tillgänglighet. Kunskap om livsmedelssektorn och våra kunders vardag är också meriterande. Du har B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. Du är självgående, arbetar strukturerat och har en god samarbetsförmåga. Du har en god kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska och det är meriterande om du också kan kommunicera på tyska. Särskilt viktigt är det att du är bra på att formulera dig skriftligt och kan anpassa din kommunikation efter målgruppen. Vi vill hitta nya vägar att nå våra kunder och målgrupper och ser därför gärna att du är kreativ och nytänkande med mod att testa nya saker.
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta del av arbetstiden på distans.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Alenfelt
070-303 53 22 (anträffbar from 5 augusti)
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Maria Gustavsson
036-15 60 93 (from 12 augusti)
Mikael Johansson
031-429582
Hillevi Lindström
010-122 80 16
Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Michael Diemer
036-15 58 59
ST Helen Möller
036-15 62 61
SACO Maria Cedersmyg
036-15 50 19
SEKO Thomas Gorin Weijmer