OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av Skolverket genomför Merit AB ett kunskapslyft för personal i förskolan. I september i år startade insatsen i Skåne och Blekinge och nu är vi på gång att starta upp i bl a Småland, Dalarna, Värmland, Norrbotten, Jämtland.
Kompetenslyftet vänder sig till tvåspråkig personal på förskolor, språkutvecklare och deras chefer. Syftet är att förbättra kommunikationen på arbetsplatsen med barnen, med vårdnadshavare och mellan kolleger. Insatsen ger också ökad kunskap om förskolans uppdrag, värdegrund och om systematiskt kvalitetsarbete.
Vill du bli en del av ett team som arbetar nationellt med att etablera kontakter med kommunala och privata förskolor, rektorer, förvaltningar m fl för att marknadsföra kompetenslyftet och organisera och planera utbildningsinsatserna tillsammans med rektorer och huvudmän?
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av projektledning
- Har erfarenhet av marknadsföring och av att etablera kundnätverk
- Har kunskap om kommuners organisation och förskoleverksamhet
- Har en god organisatorisk förmåga, är snabb och effektiv
- Är en bra kommunikatör och kan uttrycka dig väl i skrift
- Har hög digital kompetens
Har du dessutom egen erfarenhet av förskoleverksamhet, vuxenpedagogik med svenska som andraspråk är det ett extra plus!
Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!