OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.
Som kommunikatör tillhör du informationsenheten på staben för de tre tekniska förvaltningarna.
Staben har cirka 50 medarbetare på fyra enheter: ekonomienheten, HR-enheten, informationsenheten och utvecklingsenheten. Vårt uppdrag är att ge lednings- och verksamhetsstöd till de tekniska förvaltningarna och deras nämnder. Vi arbetar i aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn och informationsenheten består av 15 medarbetare varav fem kommunikationsstrateger/kommunikatörer.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som söker ett utvecklande och omväxlande arbete och som vill stärka upp vårt kommunikationsgäng. I den här kommunikatörsrollen svarar du främst för uppdrag mot miljöförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen. Även andra uppdrag kan komma att bli aktuella.
Exempel på uppdrag som kommunikatör:
- Arbeta redaktionellt med webb och operativt arbete i webbprojektet nya karlstad.se samt andra digitala kommunikationskanaler.
- Producera texter, till exempel pressmeddelanden och artiklar.
- Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser inom både projekt och ordinarie verksamhet.
- Producera enklare filmer och grafiskt material i informations- och marknadsföringssyfte.
I uppdraget som kommunikatör i denna tjänst ingår främst operativt kommunikationsarbete.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap, alternativt kan du ha skaffat dig liknande kompetens genom annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av kommunikationsarbete, har du dessutom erfarenhet från offentlig sektor och arbete med webb och cms-verktyg så ser vi det som meriterande.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta med många kontaktytor. Självklart har du en god kommunikativ förmåga och kan på ett effektivt sätt föra fram budskap för avsedd effekt i olika sammanhang. Vi ser vidare att du är lyhörd och har ett konsultativt förhållningssätt, men också förmåga att arbeta självständigt.
Du har vana av att planera, organisera och prioritera ditt arbete, är flexibel och har förmåga att växla mellan kortare arbetsmoment och mer långsiktigt arbete.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.