OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Institutionen för biokemi och biofysik. Sista ansökningsdag: 2023-01-08.
Institutionen för biokemi och biofysik består av ca 250 personer, varav 71 är doktorander. Institutionen bedriver utbildning och forskning, den senare spänner över ett brett område och är inom många av projekten av absolut högsta världsklass. Den teknisk-administrativa personalen är uppdelad i tre sektioner, ekonomi, HR och teknik. Totalt består den teknisk-administrativa avdelningen av 16 personer inklusive den administrativa chefen.
Vi söker nu en driven kommunikatör som vill uteckla kommunikationsarbetet samt ha ansvar för en del av de administrativa processerna på institutionen.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är mångfacetterade och innefattar intern och extern kommunikation i samverkan med institutionens ledning, lärare, forskare och kommunikationsgrupp så som redaktionellt arbete, kontakter med Stockholms universitets Samverkansavdelning och presstjänst, samverkan med andra kommunikatörer inom Stockholms universitet och Scilifelab, bevakning av institutionens vetenskapliga publicering och disputationer, samverkansevenemang, arbete med webb och utveckling av arbete med sociala medier, arbete med institutionens kommunikationsstrategi, samordning av information om seminarier samt ansvarig för informationsskärmar.
Vidare ingår administration av disputationer, huvudredaktörsansvar för institutionens hemsida, sekreterare i styrelsen, ansvarig för accesskort, arkiv samt andra administrativa uppgifter som kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom media och kommunikationsvetenskap, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivare finner likvärdig. Du är en skicklig skribent som kan skriva och prata obehindrat både på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet att arbeta med webbpublicering, helst Polopoly, erfarenhet av Photoshop, Confluence samt andra kommunikationsverktyg. Det är även meriterande om du har en akademisk examen inom naturvetenskap eller relevant erfarenhet. Har du erfarenhet av arbete med information, analys och spridning i digitala kanaler är det också meriterande.
Som person är du självgående och initiativtagande, lyhörd och serviceinriktad samt har en god förmåga att se helheter och samband. Du har lätt för att samarbeta, villig att hjälpa till där det kan behövas, du kan vidare dela med dig av dina kunskaper och har god social kompetens. Du behöver vara strukturerad och effektiv i ditt arbetssätt och van vid att självständigt driva ditt arbete framåt mot uppsatta mål. Du är nyfiken, engagerad och intresserad av forskningsverksamhet.
I rekryteringen av denna anställning kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef, Madeleine Hellzén, madeleine.hellzen@dbb.su.se, eller teknisk samordnare, Matthew Bennett, matthew.bennett@dbb.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.