kommunikatör

kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
En myndighet söker just nu en junior kommunikatör i syfte om att stärka kommunikationsenheten. Uppdraget är planerad att startas i slutet av januari, och pågå i drygt fyra månader. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter för kommunikatörsassistenten:
Publicera texter och annat innehåll via webben och andra distributionskanaler
Tillgänglighetsanpassa dokument
Hantera administrativa uppgifter för kommunikationsenheten
Bistå kommunikationsenheten i diverse frågor
Skriva och bearbeta texter
Uppdatera information på webbplatserna
Producera rörligt innehåll och grafiskt material samt fotografera


Kvalifikationer
Ha eftergymnasial utbildning inom journalistik, media och kommunikation eller annan utbildning/kompetens som vi bedömer som relevant och relevant arbetslivserfarenhet
Grundkunskap och förståelse för tillgänglighetslagens krav och hur de omsätts i praktiken
Ta initiativ, hugga i där det behövs, se möjligheter/lösningar, få energi av att arbeta med andra och ha en vilja och driv att lära sig nya saker
Ha lätt för att skriva texter och skriver på klarspåk
Ha goda kunskaper i Adobe Creative Suits, främst Photoshop och Acrobat writer
Kunna redigera, jobba med lager, storlekar, färgpalett i Photoshop
Ha goda kunskaper i MS Office paketet inklusive mallar och tillgänglighetsaspekter
Ha kunskap i hur man tillgänglighetsanpassar PDF-dokument.
Ha kunskap i filmredigeringsprogram
Erfarenhet av CMS-verktyg


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Vi söker en Webbredaktör

Vi söker en Webbredaktör

22 november 2024

15 november 2024