OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniska förvaltningens uppgift är att göra Borås till en vacker och hållbar stad som boråsare kan känna sig stolta över.
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur - samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv.
Som förvaltning arbetar vi tillsammans med gemensamma mål för området, helhetsperspektiv och nytänkande. Förvaltningen omfattar fyra verksamhetsområden; lantmäteri, gata, park- och skog och persontransporter samt två stödfunktioner för HR och ekonomi. Totalt är vi cirka 180 medarbetare som på olika sätt bidrar till att nämndens uppdrag genomförs. Vill du jobba på en arbetsplats med optimism och framåtanda. Där saker och ting händer och där du som medarbetare trivs, utvecklas och får vara med och påverka. Då är Tekniska förvaltningen något för dig.
Välkommen att söka ett föräldraledighetsvikariat hos oss på Tekniska förvaltningen.
Som kommunikatör ansvarar du för förvaltningens informations- och kommunikationsprocesser. Du har ett nära samarbete med förvaltningsledningen. Du fungerar som en diskussionspartner till chefer och andra beslutsfattare inom organisationen i frågor som rör ditt kompetensområde, både på strategisk och på operativ nivå.
I rollen ingår att planera, genomföra och följa upp såväl intern och extern kommunikation samt att vara ett stöd och drivande i dessa processer. Genom din kompetens ser du till att rätt informationsvägar och modeller används, i din roll ser du det som självklart att ta tillvara kommunikationsaspekterna i olika frågor, liksom att bedriva ett kvalitets- och utvecklingsarbete inom området.
Du ansvarar för att intranät, webb och sociala medier är uppdaterade, i ditt arbete ingår även områden som förändringskommunikation, kommunikation vid krishantering och medierelationer etc.
Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete samt vana av att leda projekt inom området och erfarenhet av arbete med webbpublicering i offentlig förvaltning. Du ska ha erfarenhet av adobeprogrammen och tagit fram tryckt informationsmaterial. Det är meriterande om du har erfarenhet inom kommunikationsarbete kring trafik och stadsplaneringsfrågor samt van vid att planera event.
Som person har du ett naturligt intresse för att bedriva omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad inom yrkesområdet. Du är en god samarbetspartner som lätt knyter kontakter inom förvaltningen såväl som inom Borås Stad. För att trivas i rollen ska du vara kommunikativ och ha en analytisk förmåga. Arbetet kräver också förmågan att ha igång flera processer samtidigt och därför tror vi att du gillar när det är mycket på gång. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav.